کرمانشاه؛

حدود 12.5 هکتار زمین زیر کشت گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی هرسین گفت: گیاهان دارویی از جمله زیره، بابونه، کتان، رازیانه، خاک‌شیر، شنبلیله و شویت در سطحی حدود 12.5 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سیروس نوروزی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید، درآمد و اشتغالزایی کشاورزان برای نخستین بار در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان هرسین قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی هرسین گفت: گیاهان دارویی از جمله زیره، بابونه، کتان، رازیانه، خاک‌شیر، شنبلیله و شویت در سطحی حدود 12.5 هکتار از اراضی شهرستان هرسین کشت شده است که 2.5 هکتار از آن به صورت آبی و مابقی به صورت دیم است.

وی با اشاره به کاشت گیاهان دارویی در سال‌های آتی در تناوب زراعی، ادامه داد: کاشت گیاهان دارویی، در سال آینده را با کمک کشاورزان به شکل گسترده‌تری توسعه می‌دهیم، چرا که موجب اشتغالزایی می‌شود.

نوروزی به قرارداد شرکت‌هایی دارویی برای خرید محصول کشاورزان این شهرستان اشاره و بیان کرد: شرکت‌های دارویی براساس قرارداد که با کشاورزان دارند تیرماه جاری گیاهان دارویی را خریداری می‌کنند.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار