کرمانشاه؛

دیوارکشی دور باغات کمتر از 2 و نیم هکتار ممنوع

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرماشاه گفت: طبق آیین نامه و مصوبه دولت در راستای جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی، فنس کشی و دیوارکشی دور باغات و دیگر محصولات کمتر از 2 و نیم هکتار غیرمجاز است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خسرو شهبازی افزود: باغات کمتر از 2 و نیم هکتار صرفه اقتصادی ندارند و به همین جهت سیاست جهاد کشاورزی سقف 2 و نیم هکتار برای اخذ مجوز لازم برای فنس کشی گذاشته شده است.
شهبازی گفت: افراد نمی توانند زمین های کشاورزی را خریداری و بدون اخذ مجوز لازم قطعی از آن تغییر کاربری و به باغ و یا دیگر کاربری های دیگر تغییر دهند، سپس سرخود اقدام به فنس کشی و دیوارکشی کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اگر افراد خلاف قانون جهاد کشاورزی به فنس کشی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی اقدام کنند، آنها را به مراجع قانونی معرفی و با دستور و حکم دادگاه بناها و فنس کشی آنها جمع آوری می شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص واگذاری اراضی طبیعی برای توسعه باغات دیم نیز گفت: طبق قانون زمین های منابع طبیعی قابل واگذاری نباید کمتر از 2 نیم هکتار باشد.
 
وی در خصوص سهمیه آب برای باغات دیم منابع طبیعی نیز گفت: در باره تخصیص آب به باغات دیم و دیگر باغات جهاد کشاورزی هیچ گونه دخالتی ندارد و وزارت نیرو و آب منطقه ای در این خصوص تصمیم گیری می کنند.
 
انتهای پیام/ز
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار