همدان؛

آغاز ثبت نام اعتکاف رمضان در همدان

ثبت نام شرکت در اعتکاف ماه مبارک رمضان در همدان از 21 خردادماه مصادف با 16 رمضان آغاز شده و تا 23 خردادماه نیز ادامه دارد.

آغاز ثبت نام اعتکاف رمضان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراسم معنوی اعتکاف ماه مبارک رمضان امسال در شهر همدان در سه دوره و در دیگر شهرستان‌های استان در یک و یا دو دوره برگزار می‌شود.

 علاقمندان به حضور در مراسم معنوی اعتکاف می‌توانند به مساجد جامع شهر خود مراجعه کرده و با پرداخت 40 هزار تومان در این مراسم شرکت کنند.

امسال مراسم معنوی اعتکاف با حضور 350 خادم در مسجد جامع همدان، شهر های جورقان، علی‌آباد، شهرک فرهنگیان، شهرک بهشتی ، و درشهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، ملایر و فامنین برگزار می‌شود.

تاکنون برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 13 مسجد استان قطعی شده و پیش‌بینی می‌شود در این دوره 3 هزار و 500 نفر شرکت کنند.

در مراسم معنوی اعتکاف رمضان، همانند سال‌های گذشته برنامه‌های محافل انس با قرآن کریم، پاسخ به شبهات، احکام، بصیرت‌افزائی، تحکیم خانواده، مشاوره، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، ختم قرآن، تفسیر قرآن و نماز، ذکر صلوات و برنامه‎های دعا و نیایش نیز برگزار می‌شود.

 در این دوره کماکان مشکل مسجد جامع شهر همدان و مسدود شدن 40 چشمه سرویس بهداشتی توسط اداره کل میراق فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان سبب شده تا این مرکز تنها ظرفیت پذیرائی و میزبانی از 700 تا هزار و معتکف را داشته باشد.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.