افزایش تولید تا بیش از یک میلیون خودرو در هدف گذاری ۳ ساله سایپا

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا از هدف گذاری سه ساله این شرکت در افزایش تولید تا بیش از یک میلیون خودرو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مهدی جمالی امروز در آئین کلنگ زنی و امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تولید رینگ آلومینیومی به صورت همکاری مشترک و با سرمایه گذاری شرکت چینی در قالب ایجاد جوینت ونچر، با بیان اینکه خوشبختانه پس از برجام مشارکت سرمایه گذاران خارجی در گروه سایپا رشد قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: برای افزایش ظرفیت خودرو، توجه به بخش قطعه سازی و استفاده از تولیدکنندگان داخلی با بهره گیری از فن آوریهای روز دنیا در دستور کار این شرکت قرار دارد.
 
وی افزود: در این باره بهره گیری از دانش روز دنیا در ساخت رینگ آلومینیومی خودرو به عنوان یک هدف اساسی در افزایش تولید، جزء سیاست های شرکت سایپا با استفاده از سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود.
 
جمالی اظهار کرد: پیشتر از فاصله کارخانه تولید خودرو تا رینگ خرمشهر به عنوان دلیلی برای عدم صدور مجوز افزایش ظرفیت تولید نام برده می شد که با پیگیریهای مجدانه مسئولان محلی و اعتقاد دولت به دینی که ملت به خرمشهر دارد، سایپا وادار به سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی برای افزایش تولید رینگ در این شهر شد.
 
وی تصریح کرد: سالانه سه میلیون رینگ در شرکت رینگ سایپای خرمشهر تولید می شود.
 
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: چنانچه برای تولید هر رینگ به طور میانگین ۱۰ دلار در نظر بگیریم در مجموع ۳۰ میلیون دلار در این شرکت درآمد حاصل می شود و از آن می توان در زمینه ایجاد اشتغال و کمک به حمل و نقل شهر و منطقه کمک کرد.
 
به گفته جمالی، برجام حجم سرمایه گذاری خارجی در صنایع خودرو سازی را افزایش داده و افزود: تولید خودرو در گروه سایپا ۵۷ درصد افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.