کرمانشاه؛

اجرای تئاتر خیابانی و نقالی خوانی در ماه رمضان

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: نقالی علوی طی هفته فرهنگ قرآنی در ماه مبارک رمضان در کرمانشاه اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن کرمیان  معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای تئاتر خیابانی و نقالی خوانی به مناسبت ماه پرخیر و برکت رمضان خبر داد.

کرمیان افزود: اجرای همایش استانی تئاتر خیابانی قرآنی در استان کرمانشاه با اجرای نقالی مرشد هومن روحتافی در نمایشگاه قرآن و عطرت کرمانشاه، همایش استانی تئاتر خیابانی قرآنی در کرمانشاه باحضور هشت گروه نمایشی و چهل اجرا در سطح استان آغاز شده است و اجراها با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

کرمیان افزود: همایش استانی تئاتر خیابانی قرآنی توسط معاونت قرآنی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با همکاری دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری باحضور هشت گروه نمایشی و چهل اجرا در سطح استان در حال اجرا می باشد.

به گفته این مسئول، نقالی این هنر ستوده شده و برگرفته از روح کهن ایرانی در طول هزاران سال پاسبان و نگاهبان کیان فرهنگ والای ایرانی اسلامی بوده و هست که پیش از ظهور رسانه های مختلفی چون سینما و تلویزیون نمایش های ایرانی اعم از تعزیه، شبیه خوانی، سیاه بازی، قوالی و نقالی و دهها گونه دیگر نمایش ایرانی در ایام خاص، مناسبتها و... جایگاه ویژه و بسیار تاثیر گذاری داشته است.

کرمیان گفت: با ظهور تئاتر ، اندک اندک بر جامه نمایش ایرانی لباس تحجر و واپس ماندگی پوشاندند اما در سالهای اخیر با شناخت جایگاه مهم هنر نمایش ملی به این گونه آثار نمایشی بهایی بیشتر داده شده است.


انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار