اهواز؛

وجود ۳ هزار انشعاب آب غیرمجاز در شادگان

معاون فرماندار شادگان از وجود 3 هزار انشعاب آب غیرمجاز روستایی در این شهرستان خبر داد.

وجود ۳ هزار انشعاب آب غیرمجاز در شادگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نعمت اله آلبوغبیش، معاون فرماندار شادگان با اعلام این خبر بر ساماندهی و جمع آوری کلیه انشعابات آب غیرمجاز تاکید نمود.

وی بیان داشت: روزانه بیش از ۱۱۰ هزارمترمکعب آب از محل تاسیسات آبرسانی دارخوین، طرح الغدیر و کانال آبرسانی کوت امیر اهواز – بندرامام برای شهرستان شادگان پمپاژ می شود و درصورت توزیع عادلانه و ساماندهی انشعابات غیر مجاز هیچ روستایی با کم آبی یا بی آبی مواجه نخواهد شد.

آلبوغبیش اظهار کرد: عدم وجود آب در رودخانه ها و انهار فرعی، وجود 3 هزار انشعاب آب غیرمجاز روستایی، برداشت بی رویه دربعضی از انشعابات مجاز و غیرمجاز و فرسودگی برخی ازتأسیسات و شبکه های آبرسانی روستایی ازمهم ترین دلایل مواجه شدن برخی از روستاها یا کم آبی و بی آبی است.

معاون فرماندار شادگان در ادامه با تاکید بر ضرورت بازسازی شبکه های آبرسانی فرسوده روستایی و احداث تاسیسات آبرسانی جدید برای مسیرهای آلبوحصار و گرگر- منصوره توسط سازمان آب و برق استان و شرکت آبفار خوزستان اذعان داشت: در حال حاضر آب مورد نیاز تعدادی از روستاهای تابع به وسیله تانکر تامین می شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی انشعابات آب غیرمجاز، از اهالی روستاهای واقع در ابتدای مسیرهای آبرسانی درخواست کرد با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برای رساندن آب به روستاهای پایین دست همکاری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.