ساری؛

وداع هنرمندان مازنی با سارو

هنرمندان مازندرانی پیش از تشیع پیکر محمد جعفری با او وداع کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران اعلام کرد سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری دیروز محل تجمع کسانی بود که به احترام سارو گرد هم آمدند .

در این محفل وداع که به پاسداشت هنرمند فقید مازندرانی محمد جعفری نوازنده، آهنگساز و خواننده معروف به سارو برگزار شد، جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی و کشوری و خانواده ی آن مرحوم حضور داشتند .

جمشید قلی نژاد نوازنده و آهنگساز ، در بخشی از این برنامه با عنوان این نکته که سال های زیادی با محمد جعفری همکاری حرفه ای داشته است گفت: دو مورد مهم از تلاش های آن فقید، آهنگسازی تلفیقی اشعار مازنی با موسیقی پاپ بوده که از آغاز مورد استقبال قرار گرفت و دوم فعالیت ارزنده وی به عنوان مدیر شرکت فرهنگی و هنری سارو صدا در دعوت از خوانندگان سبک های مختلف برای اجرای کنسرت در مازندران و ساری بود که انحصار انتخاب محدود برگزار کنندگان کنسرت را که چند دهه پیش باب بوده به رغم زیان های مالی، شکست .

محمد سارو جعفری، به یکی از فعالان موسیقی پاپ ایرانی توانست برای اولین بار صورت تازه ای از موسیقی مازندرانی را در کشورهای اروپایی به اجرا بگذارد و آثاری را نیز با عنوان خواننده ، آهنگساز و نوازنده در کارنامه داشته است .

محمد سارو جعفری، پس از چندی مبارزه با بیماری، هفته گذشته در آلمان درگذشت و پیکرش جهت تدفین، روز یکشنبه 21 خرداد ماه 96 در ساری زادگاه وی تشییع شد .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.