تقوی:

تاج پشت سر کی روش پنهان نشود/ گفتمان کی روش باید تغییر کند

کارشناس فوتبال گفت: هشدارم به تاج و سایر مسئولان فدراسیون این است که به تیم های ملی و باشگاهی نگاهی عمیق تر داشته باشند و خودشان را پشت سر کی روش پنهان نکنند.

مجتبی تقوی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: با توکل بر خدا تیم ملی ایران امشب برابر ازبکستان به پیروزی می رسد و با قاطعیت برای دومین بار پیاپی به جام جهانی صعود می کند.

وی افزود: تیم ملی ایران در دو بازی اخیر مسئولیت پذیرتر از گذشته بازی می کند و این بیانگر درستی تفکرات کارلوس کی روش است اما تیم ملی علی رغم کسب نتایج خوب آن طور که باید زیبا و تماشاگرپسند بازی نمی کند زیرا در حال حاضر صعود به جام جهانی در اولویت فدراسیون و کادرفنی قرار دارد.

کارشناس فوتبال در مورد اهمیت حضور مربیان ایرانی در نیمکت تیم ملی گفت: کی روش از ابتدای حضورش در نیمکت تیم ملی ایران چند مربی ایرانی را به عنوان دستیاران خود انتخاب کرد اما این افراد چندان تعیین کننده نبودند و کنار گذاشته شدند، به نظر من گفتمان کی روش باید تغییر کند و او باید چند مربی کشورمان را در کنار خود مشغول به کار کند تا آنها بتوانند از دانش و تجربیات سرمربی تیم ملی بهره ببرند.

وی ادامه داد: کارلوس کی روش درصدد است تا کارهای خوبی که ولاسکو در والیبال انجام داد را در سطحی پایین تر در فوتبال اجرایی کند. سرمربی پرتغالی تیم ملی اخیرا به جوانگرایی روی آورده است، سوال من از او این است که چرا این کار را از ابتدای حضورش در تیم ملی انجام نداد و به طور حتم وی جواب قانع کننده ای باید داشته باشد.

تقوی افزود: درست است که در رقابت های جام جهانی 2026 تعداد تیم ها بیشتر می شود و ما راحت تر به جام جهانی صعود می کنیم اما باید از حالا به فکر آینده فوتبال کشورمان باشیم زیرا با پایان حضور کی روش در تیم ملی نمی توانیم نتایج فعلی را کسب کنیم.

کارشناس فوتبال با هشدار به مسئولان فدراسیون فوتبال ادامه داد: در کشور کره جنوبی گروهی متشکل از آنالیزورها و مربیان این کشور با دقت زیاد کیفیت بازی تیم خودشان و رقبا را آنالیز می کنند ولی ما در طول 6 سال حضور کی روش در ایران از انجام این کار غفلت کرده ایم.

وی افزود: باید از گذشته درس بگیریم و اشتباهات خود را تکرار نکنیم، من به تاج و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال هشدار می دهم که به تیم های ملی و باشگاهی نگاهی عمیق تر داشته باشند و خودشان را پشت سر کی روش پنهان نکنند.

تقوی: ازبکستان را می بریم و به جام جهانی صعود می کنیم/تاج پشت سر کی روش پنهان نشود/گفتمان کی روش باید تغییر کند 
 
تقوی در پایان گفت: نگاه فدراسیون فوتبال به باشگاه ها باید تغییر کند به طوری که باشگاه ها هسته اصلی تصمیم گیری برای فوتبال شوند و تا این حد از تیم ملی تاثیرپذیر نباشند، تا زمانی که این نگاه غلط وجود دارد فوتبال ما پیشرفت نمی کند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
من نمیدونم واقعا این مربی های ایرانی چی فکر میکنند اونم کسی مثل تقوی!!!! داداش برو کنار بزار باد بیاد
آخرین اخبار