اهواز؛

معرفی عوامل آتش سوزی جنگل های کرخه به مراجع قضایی شوش

رئیس پارک ملی کرخه از معرفی 28 نفر از عوامل آتش سوزی جنگل های کرخه به مراجع قضایی شوش خبر داد.

معرفی عوامل آتش سوزی جنگل های کرخه به مراجع قضایی شوشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد الوندی، رئیس پارک ملی کرخه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 مورد آتش سوزی در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده کرخه رخ داده که در این خصوص 28 نفر به علت سهل انگاری در برافروختن آتش و سرایت آن به جنگل مقصر شناخته شده و به مراجع قضایی شوش معرفی شدند.

وی بیان داشت: این آتش سوزی ها به 1 تا 50 هکتار از جنگل های منطقه خسارت وارد کرده است.

الوندی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی ها حدود 150 هکتار از جنگل های کرخه در آتش سوخت تصریح کرد: علاوه بر این موارد با اقدامات پیشگیرانه و سرعت عمل نیروهای عملیاتی حدود 12 مورد آتش سوزی مهار و از سرایت به جنگل ها جلوگیری به عمل آمد.

رئیس پارک ملی کرخه اذعان داشت: متاسفانه 70 درصد آتش سوزی های امسال در کرخه به علت آتش زدن کاه و کلش و بقایای مزارع کشاورزی اتفاق افتاده و علت 2 مورد از آتش سوزی ها هنوز نامعلوم است.

وی در خصوص آخرین آتش سوزی جنگل کرخه نیز افزود: این آتش سوزی به علت وزش باد به کوره زغال غیرمجاز رخ داد که بر اثر آن چهار هزار متر مربع از جنگل کرخه در آتش سوخت.

محمد الوندی اظهار داشت: در این آتش سوزی 20 اصله درخت پده و گز و 100 نهال و بوته در آتش سوخت که در این خصوص 2 نفر مقصر شناخته شده و به مراجع قضایی شوش معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.