رشت؛

افزایش چشمگیر فعالان در عرصه صنایع دستی

استاندار از افزایش چشم گیر فعالان صنایع دستی در گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛استاندار گیلان در گردهمایی فعالان عرصه صنایع دستی با اشاره به تشکیل سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه با مدیریت اتاق بازرگانی گیلان گفت: غرفه دائمی صنایع دستی گیلان در این مرکز تشکیل و به هنرمندان گیلانی اختصاص خواهد یافت.
 
محمدعلی نجفی با اشاره به افزایش فعالان عرضه صنایع دستی از 12 هزار نفر به 21 هزار نفر در گیلان افزود : چنانچه فرصت‌ها را در توسعه زیرساخت ها و امکانات اعتباری، بیمه ای، بازاریابی فراهم کنیم قطعاً شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.
 
وی بر لزوم فراهم شدن امکانات لازم جهت صدور محصولات صنایع دستی به کشورهای همسایه  تأکید کرد و گفت : در شهریور ماه سال جاری سرای تجاری ایرانیان با نام گیلان در آستراخان روسیه که مرکز تجارت بین‌المللی روسیه بزرگ و کشورهای حاشیه دریای خزر است گشایش می یابد که در آن غرفه‌ای به نام صنایع دستی و هنرمندان گیلانی اختصاص خواهد یافت.
 
استاندار گیلان با انتقاد از نحوه فعالیت مجموعه دائمی نمایشگاهی فرش دستباف تصریح کرد: این مرکز نمایشگاهی را فعال ، پویا و چراغ آن را روشن ندیدم و چنانچه واحدهای غیر فعال در این مرکز وجود دارد باید در اختیار هنرمندان و بخش‌هایی که می‌توانند فعالیت کنند قرار گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.