سمنان؛

اجرای سیستم های آبیاری نوین در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته ۵۰۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای ۵۰۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در استان سمنان در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای این سیستم‌های نوین آبیاری سبب ذخیره‌سازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب شد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان افزود: استان سمنان استان کم آب و خشکی بوده و ضرورت دارد از منابع آبی موجود مصرف بهینه انجام شود.

میر عماد با بیان اینکه بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی است تصریح کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کاهش هدر رفت آب کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بیش از 60 درصد انتقال آب در مزارع استان سمنان به‌صورت سنتی بوده و از طریق کانال‌های روباز انجام می‌شود که این امر نیز سبب هدر رفت آب و تبخیر این مایه حیات می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های این سازمان این است که با حمایت دولت آب را با لوله و کانال‌های بتنی به سر مزرعه انتقال دهد تا از هدر رفت آب در کانال‌های روباز جلوگیری شود.

وی با اشاره به احداث استخرهای ذخیره آب در این استان نیز گفت: سال گذشته 150 هزار مترمکعب استخر ذخیره آب در استان سمنان احداث شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار