اهواز؛

افت شدید کیفیت چغندر جامانده از خرید

چغندرکاران غرب کرخه شوش در پیام‌هایی جداگانه از تحویل نگرفتن محصول خود توسط کارخانه قند بیستون کرمانشاه و نابودی آن خبر می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،چغندرکاران غرب کرخه از توابع شوش در شمال خوزستان می‌گویند که کارخانه بیستون که طرف قرارداد آنهاست محصول زراعیشان را تحویل نمی‌گیرد و اقدام به بارگیری نمی‌کند.

این کشاورزان در پیام‌هایی جداگانه از نابودی محصول خود خبر می‌دهند؛ یکی از این چغندرکاران می‌گوید: به دادمان برسید چغندرها همه خراب و سر زمین ماندند.

بارگیری نشدن این محصول زراعی توسط شرکت‌ بیستون کرمانشاه شاید به قیمت از بین رفتن هزاران تن چغندر قند در غرب کرخه تمام شود.

پیش از این در گزارش‌های جداگانه از خطر نابودی چغندر در شمال خوزستان به مسؤولان مربوطه هشدار داده بود.

برجای ماندن چغندر، هاله ابهام در تحویل این محصول به کارخانه بیستون و در کنار آن گرمای شدید باعث شده است تا این محصول کشاورزی در غرب کرخه با توجه به ماهیت خود و شرایط جغرافیایی یا نابود شده و یا دچار افت شدید در کیفیت شود.

حال باید دید که طرفین قرارداد چگونه می‌توانند با این مسئله کنار آمده و خسارتهای احتمالا سنگین این مسئله روی دوش چه کسانی سنگینی خواهد کرد.
چند سالی است که در سایه تعطیلی کارخانه قند شوش، طرح احیای کشت چغندر پاییزه در شمال خوزستان شروع شده است؛ در سال جاری سطح زیر کشت چغندر با قرارداد کارخانه‌های قند خارج از خوزستان، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.