اردبیل؛

ابلاغ حریم اثر ملی تاریخی و فرهنگی کهنه‌قلعه در مشگین‌شهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:در نامه‌ای از سوی معاون رئیس جمهور نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی تاریخی و فرهنگی کهنه‌قلعه مشگین‌شهر ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جلسه بررسی تعیین حریم و محدوده قلعه تاریخی کهنه قلعه مشگین‌شهر اظهار داشت: در نامه‌ای از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورنقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی تاریخی و فرهنگی کهنه قلعه ابلاغ شد.

وی افزود: در این نامه که بهاستاندار اردبیل ابلاغ شدهدر اجرای قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشورو قانون حفظ آثار ملی، نقشه محدوده این قلعه واقع در شهرستان مشگین‌شهر تعیین شده و بر حراست و حفاظت از این محدوده تاکید شده است.

حاجی‌زاده بیان کرد: براساس این نامهمحدوده حریم اثر تاریخی کهنه‌قلعه تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بوده و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر با مواد 558 تا 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر این اساس کسانی که در این حوزه اقدام به برخی بی‌قانونی‌ها کنند و ضرابط تعیین‌ده را د این محدوده رعایت نکنندمشمول مجازات‌های قانونی خواهند بود و در این زمینه با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش و اهتمام میراث فرهنگی استان در حفاظت از بناهای تاریخی و باستانی تصریح کرد: برای ثبت آثار تاریخی در استان اقدامات لازم و اساسی انجام می‌شود تا بتوانیم شاهد حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار فرهنگی و تاریخی استان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.