اهواز؛

اتحادیه قیمت شیر را تعیین می کند یا کارخانه دار؟

با وجود اعلام قیمت مصوب شیر توسط اتحادیه دامداران خوزستان، ولی قیمت این محصول را کارخانه داران تعیین می شود.

اتحادیه قیمت شیر را تعییو می کند یا کارخانه دار؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جواد ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان در این خصوص گفت: اکثر دامداران شیر تولیدی خود را تحویل کارخانه‌های شیر می‌دهند، و با وجود اینکه قیمت شیر طبق مصوبه تعیین می‌شود، اما مشاهده می‌شود، که کارخانه‌ها خود اقدام به تعیین قیمت شیر کرده و در حق دامدار بی‌مهری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه دامداران خوزستان حدود 14هزار عضو دارد بیان داشت: در استان خوزستان به همین میزان دامدار وجود دارد، که عضو اتحادیه نبوده و در برخی موارد از خدمات اتحادیه بهره می‌برند.

ابراهیمی یکی از برنامه‌های مهم اتحادیه دامداران خوزستان را تامین نهاده‌های ارزان قیمت برای دامداران برشمرد و افزود: این موضوع باعث پایین آمدن قیمت تمام شده دام و فرآورده دامی می‌شود که هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع دامدار است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: اتحادیه دامداران استان یک اتحادیه جامع است، که در خصوص تمام کارهای دامداران در زمینه تولید و فروش محصولات فعالیت گسترده دارد و باید ما در این زمینه به فکر تکمیل چرخه باشیم و کمک به دامداران در راس این چرخه قرار بگیرد.

وی تولید و توزیع شیر، تهیه نهاده‌های دامی دامداران با هزینه‌های کمتر و کیفیت بالاتر، همچنین وارد شدن به چرخه تولید گوشت را از اهداف مهم اتحادیه دامداران خوزستان عنوان کرد.

جواد ابراهیمی اذعان داشت: اکثر دامداران شیر تولیدی خود را تحویل کارخانه‌های شیر می‌دهند، و با وجود اینکه قیمت شیر طبق مصوبه تعیین می‌شود، اما مشاهده می‌شود،که کارخانه‌ها خود اقدام به تعیین قیمت شیر کرده و  در حق دامدار بی مهری می‌کنند.

وی بیان کرد: کارخانه داران علاوه بر اینکه پول دامدار را پس از 3 تا 4 ماه پرداخت می‌کنند، سبب می‌شوند دامدار برای تهیه نهاده‌های خود با مشکل روبرو شود.

ابراهیمی با اشاره به وجود دلال در چرخه خرید و فروش دام اظهار داشت: قیمت دام زنده گوساله حدوداً کیلویی 12هزار تومان است، اما همین دام در بازار تا دو برابر و حتی در برخی موارد تا 3 برابر قیمت دام زنده عرضه می شود و بخش زیادی از این اختلاف قیمت در جیب دلال می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان در پایان از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و شهرداری در خواست کرد: یک کشتارگاه را در اختیار اتحادیه دامداران قرار دهند، تا عرضه دام توسط خود اتحادیه باشد، تا هم به سود مصرف کننده و هم تولید کننده تمام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.