مدیر جهاد کشاورزی سلسله:

۲۲۰ هزار تن تولیدات کشاورزی شهرستان سلسله در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی سلسله نیز با اشاره به پیش بینی تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول در بخش کشاورزی شهرستان سلسله گفت: سال ۹۵ کل تولیدات بخش کشاورزی شهرستان سلسله ۲۲۰ هزار تن بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سپهوند با اشاره به ایجاد ۴۷۳ شغل توسط جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در سال ۹۵ عنوان کرد: برای اجرای طرح کاداستر در شهرستان سلسله قراردادی با سقف اجرای پنج هزار هکتار توسط شرکت‌های بخش خصوصی با سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۵ بسته شد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن اجرایی شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به سرعت عملی کار امید است تا پایان سال ۹۶ کل پنج هزار هکتار تعهد شده اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به تولید سه هزار و ۵۰۰ تن ماهیان سردآبی و دارا بودن رتبه سوم استان در زمینه تولید ماهیان سردآبی خاطرنشان کرد: شهرستان سلسله با تولید ۵۷ میلیون قطعه بچه ماهی رتبه نخست استان را در تولید بچه ماهی به خود اختصاص داده است.

سپهوند با اشاره به کاشت چغندرقند در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گفت: سطح زیر کشت چغندرقند شهرستان در سال گذشته یکهزار هکتار بود که با توجه به این افزایش سطح پیش بینی می‌شود بیش از ۸۵ هزار تن چغندر قند برداشت شود و شهرستان سلسله هم در زمینه سطح زیر کشت و هم در تولید چغندرقند رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا در سال زراعی جاری گفت: شهرستان سلسله در بخش تولید گوشت مرغ و عسل دارای رتبه چهارم، در تولید تخم مرغ و گوشت قرمز دارای رتبه ۶ و در تولید شیر رتبه چهارم استان را دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با تاکید بر لزوم کاشت گیاهان دارویی در شهرستان سلسله عنوان کرد: با توجه به درآمدزا و به صرفه بودن و ایجاد اشتغالی که کاشت گیاهان دارویی می‌تواند به همراه داشته باشد ضرورت دارد با پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت از کشاورزان کاشت گیاهان دارویی را در شهرستان ترویج دهیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۷۰ هکتاری سطح زیر کشت باغات در سال ۹۶ در شهرستان سلسله افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات مثمر شهرستان چهار هزار هکتار است. 

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار