اهواز؛

سنجش سلامت 7 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول از سنجش سلامت 7 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 2 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛عبدالمحمد جرجانی، مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: با حضور مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دزفول، پایگاه شماره 1 سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در محل دبستان پسرانه شهید راجی این شهرستان آغاز به کار کرد.

وی در حاشیه افتتاح این پایگاه با اشاره به روند انجام معاینات نوآموزان بیان داشت: در مرحله اول همکاران مستقر در پایگاه های سنجش با ثبت نام از نونهالانی که در بدو ورود به دبستان هستند برای ارزیابی اولیه به  اتاق سنجش بینایی هدایت می شوند.

جرجانی در ادامه به مرحله دوم یعنی بینایی سنجی اشاره کرد و افزود: در این مرحله از نوآموزان تست رنگ به عمل می آید و چنانچه کودک دراین قسمت(تست رنگ) مشکل داشته باشد، برای مشاوره به متخصص ارجاع داده می شود اما مراحل سنجش ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: دربخش ارزیابی شنوایی، متخصصین میزان شنوایی کودک را در هر دو گوش بوسیله دستگاه ادیومتری اندازه گیری می کنند.

 مدیر آموزش و پرورش دزفول تأکید داشت: دراین مرحله فرزندانی که با مشکل روبرو باشند به متخصصان سنجش شنوایی و یا پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع داده می شوند.
وی به مرحله ارزیابی آمادگی تحصیلی به عنوان مهمترین اشاره کرد و افزود: در این مرحله نیز با انجام آزمون های مختلف آمادگی تحصیلی نوآموزان سنجش می شود.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.