تعیین حریم تپه‌های دشت شوشان در دستور کار قرار گرفت

پس از آماده سازی طرح شناسایی تپه های تاریخی دشت شوشان، مستندنگاری این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

تعیین حریم تپه‌های دشت شوشان در دستور کار قرار گرفت
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ طرح بررسی و شناسایی دشت شوشان و شمال خوزستان درحالی تهیه و در مرحله اجرا قرار گرفت که گفته می‌شود، نتیجه این طرح مستندنگاری و تعیین عرصه و حریم محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی این بخش از شمال خوزستان است.

«محمدحسن ارسطوزاده» مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با اعلام این مطلب گفت: طرح بررسی و شناسایی دشت شوشان و شمال خوزستان که نتیجه آن تعیین عرصه و حریم محوطه های تاریخی این منطقه است، از یک سو موجب شناسایی محوطه های جدید می‌شود و از سوی دیگر نسبت به وضعیت محوطه‌هایی که پیشتر شناسایی و مستندسازی شده بود، دوباره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: محوطه‌های جدیدی که در این طرح شناسایی می‌شود، پس از مستندنگاری، در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت و پس از آن عرصه و حریم آنها توسط کارشناسان تعیین می‌شود.

آنطور که ارسطوزاده اعلام می کند، هم اکنون 53 تپه در شمال خوزستان و دشت شوشان شناسایی شده و مدارک آن ها برای ثبت و تعیین عرصه و حریم آماده شده است. این درحالی است که در طی بررسی و شناسایی مناطقی که در معرض خطر هستند و مورد تهدید توسعه های عمرانی و کشاورزی قرار گرفته اند، به صورت اضطراری ثبت و مدارک آنها تکمیل می شود تا از این طریق به لحاظ قانونی مورد پوشش حفاظتی سریع‌تری قرار گیرند.
 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار