تائید طرح مقرره تنظیم فعالیت بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محقق

کمیته قوانین، طرح مقرره تنظیم فعالیت بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محقق را تأیید کرد.

تائید طرح مقرره تنظیم فعالیت بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محققبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته قوانین کابینه به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شده و در این جلسه طرح مقرره تنظیم فعالیت بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محقق و نیز طرح تعدیل ماده پانزدهم مقرره تحصیلات عالی شبانه از جانب اعضای جلسه مورد بحث و دقت نظر قرار گرفتند.

معاون رییس جمهور، حمایت از حقوق معنوی را زمینه ساز توسعه علمی و رشد فناوری و همچنین باعث رونق بازار اقتصاد افغانستان عنوان کرده و تأکید کرد که مطابق به احکام قوانین، ارگان های ذی ربط باید در این راستا مسئولیت های شان را به صورت جدی انجام بدهند.

طرح مقرره تنظیم فعالیت بورد حمایت حقوق مؤلف، مصنف، هنرمند و محقق به منظور تنظیم امور مربوط به طرزفعالیت این بورد، حمایت از حقوق معنوی افراد، بررسی تخلفات و رسیدگی به شکایات و زمینه سازی برای حل منازعات پدیدآورندگان اثر، در هجده ماده تهیه و تنظیم شده است.

اعضای جلسه پس از ارائه نظرات و دیدگاه های تکمیلی شان، سرانجام این طرح مقرره را تأیید کردند و فیصله نمودند که پس از تنظیم اصلاحات پیشنهادی اعضای جلسه در متن، طرح مذکور برای تصویب نهایی به کابینه معرفی گردد.

در این جلسه همچنین طرح تعدیل مجدد ماده پانزدهم مقرره تحصیلات عالی شبانه مورد بررسی قرار گرفت که سرانجام تأیید گردید.

براساس این طرح تعدیل، در تحصیلات عالی شبانه، هزینه پرداختی در رشته های علوم اجتماعی 4000 و در رشته های طبیعی 6000 می باشد که براساس پیشنهاد کمیته قوانین، برای معلولین و زنان باید پنجاه در صد تخفیف در این مقرره در نظر گرفته شود. در این طرح تعدیل برای کارمندان دولت، مطابق به اصول ولوایح، تخفیف جداگانه پیش بینی شده است
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار