مدیر عامل یک شرکت فناور گفت: لیزرهای دیودی با هدف صرفه جویی ارزی طراحی شده است.

طراحی لیزر‌های دیودی با حمایت ستاد لیزر
امین گل محمدی مدیر عامل یک شرکت فناور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: لیزر نقشی اساسی و مهم در زندگی‌های امروزه دارد وتجهیز لیزر دیودی ۱۰ وات با استفاده از یک باندل فیبر نوری ۱۹ تایی و به روش کوپل مستقیم انجام گرفته است.

 وی عنوان کرد: دیود لیزر با استفاده از TEC و فن مناسب دارای سنسور و سامانه کنترلی دما، خنک سازی می‌شود. همچنین این محصول با استفاده از یک منبع تغذیه جریان، توان خروجی پایداری را ایجاد می‌کند.

گل محمدی عنوان کرد: لیزرهای دیودی به توانایی خروجی بالاتر، ابعاد کوچکتر، کارایی بالاتر، اعتماد پذیری بیشتر و از همه این‌ها مهمتر به پوشش طول موجی پهن‌تر از میانه تا طول موج‌های کوچکتر در ناحیه رنگ آبی طیف الکترومغناطیس، دست یافته‌اند.

وی تاکید کرد: خروجی لیزر دیودی به دلیل ساختار چند لایه‌ای و فشرده آن، در یک جهت واگرا شده و مقطع آن روی پرده نقش یک بیضی را نمایان می‌سازد و در جهت قطر کوچک بیضی تا حد زیادی قطبیده است.

گل محمدی یاد آور شد: برای دیودهای تا توان ۵ وات  می‌توان از روشی ساده‌تر در تزویج بهره برد به این صورت که از دو لنز استوانه ایی جهت حذف واگرای نور دیود لیزر استفاده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.