اهواز؛

تشکیل کارگروه تولیدات استانی با عضویت هنرمندان خوزستانی

کارگروه تولیدات استانی با عضویت هنرمندان خوزستانی در این استان تشکیل خواهد شد.

تشکیل کارگروه تولیدات استانی با عضویت هنرمندان خوزستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این خصوص گفت: به علت فضای انتخاباتی و درگیر شدن دستگاه‌ها با انتخابات کارگروه حقوق شهروندی تشکیل نشد. نخستین جلسه کارگروه حقوق شهروندی با تعیین اعضا و چارچوب دستورالعمل‌های منشور حقوق شهروندی از سوی دفتر ریاست جمهوری آغاز شد و امید است شاهد اثربخشی آن در خوزستان باشیم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در خوزستان است، بیان داشت: حوزه‌های رضایت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی به موضوع حقوق شهروندی ارتباط دارد. با تشکیل منظم جلسات مرتبط با حقوق شهروندی و توجه ویژه به این امر قطعا اثربخشی آن را در خوزستان مشاهده می‌کنیم.

حسین زاده تصریح کرد: یکی از مهم ‌ترین شیوه‌ اجرای حقوق شهروندی این است که حقوق شهروندی را در چارچوب آنچه مصوب است در شهر و محل زندگی اجرایی شود اما باید رعایت کنیم که چگونه اجرایی و منتشر می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در حوزه حقوق شهروندی شهرداری و شهردار باید حضور داشته باشند، اذعان داشت: امیدوارم با نظم و ترتیب جلسات حقوق شهروندی برگزار شود و گزارشاتی که در جلسه ارائه می‌شوند گزارشات سوری نباشند.

وی با بیان اینکه استاندار خوزستان همواره تاکید کرده کارهای فرهنگی و اجتماعی دنبال شود و از هزینه‌ها هراسی نداشته باشید، افزود: برخی دستگاه‌ها "حقوق شهروندی را یک مبحث گسترده" دانستند در حقیقت حقوق شهروندی یک فرهنگ است و برای اینکه به عنوان یک میدان فرهنگی در یک جامعه تعریف شود لازم است هرکس در این میدان قرار می‌گیرد رفتار خود را متناسب با آن میدان تعریف کند.

علی حسین حسین زاده با بیان اینکه حقوق شهروندی را باید از آموزش آغاز کرد، اظهار داشت: در امر آموزش ابلاغ 2 مصوبه به همه شهرستان‌ها و راه‌اندازی سامانه در راستای اجرا و آموزش حقوق شهروندی صورت گرفته است.

ناصر چنانی، معاون اداره کل ارشاد خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی در استان خوزستان نخست باید در زمینه آموزش کارکنان دولت اقدام کرد.

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود که از هنرمندان خوزستانی بیش تر بهره‌مند شویم و حتی کارگروه تولیدات استانی متشکل از عضویت هنرمندان خوزستانی را تشکیل بدهیم.

همچنین مهدی رفیعی دهکردی، معاون آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جلسه حقوق شهروندی یک نیاز است و یک استراتژی بلندمدت را دنبال می‌کند، اذعان کرد: ناکارآمدی شیوه‌های دستگاه‌های دولتی در راس هرم بوده بنابراین در بلند مدت باید مردم را فعال و مطالبه‌گر کرد و در این صورت است که دستگاه‌ها خود را برای ارتقاء موظف می‌دانند.

وی با بیان اینکه یک برنامه آموزشی از طریق رسانه‌های همگانی و جراید انجام شود، گفت: چند جلسه با حضور مسئولان استانی برگزار شود تا مدیران را متوجه کرد که حقوق بحثی مرتبط با نگرش افراد است.

رفیعی دهکردی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پرسنل خود را با اعتبار خود آموزش بدهند البته به دستگاه‌ها پیشنهاد می‌کنم که پرسنل خود را با اساتید مجرب آموزش دهند، اظهار داشت: بحث چیدمان‌های اداری را می‌توان با ظرفیت موجود ایجاد کرد. در راهروها صندلی مناسب برای مردم وجود ندارد.

معاون آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اگر کارکنان خود را مزلم نمی‌دانند توبیخ شوند، گفت: در آموزش و پرورش از سال قبل یکی از اولویت‌ها را تربیت سیاسی و اجتماعی قرار داده‌ایم همچنین در این زمینه بودجه‌های فرهنگی را باید جهتمند کرد تا با اختیارات سازمانی بتوانیم کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.