احتمال ابتلای سه نفر به بیماری تب کنگو در الیگودرز

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان الیگودرز از احتمال ابتلای سه نفر به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بسحاق مسئول روابط عمومی بهداشت الیگودرز گفت:اولین نفر از روستاهای شهرستان با مراجعه به مراکز درمانی اعلام نموده که مورد گزش کنه قرار گرفته و علایم بیماری تب کنگو را نیز داشت، ولی بعلت طولانی شدن جواب قطعی گروه پیشگیری مبارزه بیماری شهرستان پس از تهیه نمونه آزمایشگاهی اقدامات اولیه درمان را با داروهای لازم انجام داده و وضعیت بیمار نیز روبه بهبود بود که به دلایلی این بیمار به بیمارستان الزهرا اصفهان انتقال داده شد.
 
وی افزود: ۲ مورد نیز از طریق ارجاع به آمبولانس به مراکز درمانی را داشتیم که این افراد نیز به بیمارستان شهید ولیان منتقل داشته شد و اقدامات درمانی انجام شده ومنتظر نتیجه آزمایش قطعی این بیماران نیز می‌باشیم.
 
مسئول روابط عمومی بهداشت الیگودرز گفت: سه تعریف برای بیماری تب کنگو وجود دارد که شامل مظنون، محتمل وقطعی است و زمانی ابتلاء قطعی بیمار مشخص می‌شود که مرکزانستیتو پاستور ایران نمونه خون آزمایشگاهی ارسالی را تایید و جواب قطعی را صادر می‌کند که این اعلام جواب قطعی بیش از ۲۰ روز طول خواهد کشید.
 
انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار