تهیه‌کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مراقب باشیم فیلم‌های اجتماعی از گردونه سینما خارج نشوند

سیدزاده معتقد است؛ نیاز مخاطب به پویایی در همه ابعاد اگر برآورده نشود، این سینما آسیب‌پذیر خواهد بود.

مراقب باشیم فیلم‌های اجتماعی از گردونه خارج نشودسیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما در خصوص سردرگمی سینماگران برای تولید ژانری به خصوص و دسترسی به فروش بالا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: واقعیت اینجاست که محصولات سینمایی به چند دسته تقسیم می‌شوند. آن دسته‌ای که بیشتر از همه مورد توجه قرار می‌گیرد تفننی و برای شوخی و سرگرمی ساخته شده و بعضا از حد خودش عبور کرده و به سمت سخیف بودن می‌رود.

وی افزود: البته سلیقه مخاطب این روزها هم به سمت فیلمی که آنها را می‌خنداند و جنبه طنز و فکاهی آن غالب است رفته تا فارغ از هر ناراحتی، مشکلات اقتصادی و... چند ساعتی را کنار خانواده راحت و شاد باشند.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: دسته دیگری از فیلم‌ها، موضوع اجتماعی دارد و بار محتوایی آن غالب بر بخش فکاهی است. اما متأسفانه با غفلتی که در ساخت آن شده مخاطبان این روزها رغبت زیادی برای دیدنشان ندارند.

وی ادامه داد: اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد سینما طی چند سال اخیر روند جدیدی با تولید فیلم‌های «گشت ارشاد»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «من سالوادور نیستم»، «خوب، بد، جلف» و «نهنگ عنبر» پیدا کرده و استقبال مردم از این دست فیلم‌ها بیشتر شده است و آن هم فارغ از هر گونه نگاه سیاسی و فرهنگی به دلیل گرفتاری‌های روحی روانی، مشغله‌های فکری و... است.

تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» اذعان داشت: البته باید مراقب باشیم فیلم‌های اجتماعی از گردونه خارج نشود، فعلا سلیقه مخاطب است که تصمیم می‌گیرد اما این سلیقه باید به درستی هدایت و سمت و سو داده شود تا همه نیازهای آنها را برآورده سازد. مخاطب نیاز به پویایی دارد اگر نتوانیم این خواسته را برآورده سازیم ضربه خواهیم خورد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار