کرمانشاه؛

استقرار صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در همه شهرستان‌ها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: جمع‌آوری زکات فطریه امسال از سوی این دستگاه‌ اجرایی و برای نخستین بار در همه شهرستان‌ها انجام می‌شود.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اتخاذ تدابیری برای جمع‌آوری زکات فطریه ماه رمضان در مکان‌های برگزاری نماز جمعه برای ارائه کمک به نیازمندان از سوی دستگاه اجرایی بهزیستی در استان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صندوق‌های جمع‌آوری زکات در همه شهرستان‌ها مستقر می‌شود، تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار این امکان فراهم شده است که در استان مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به جامعه بهزیستی اهداء کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی به نیازمندانی از جمله سالمندان، زنان بدسرپرست، معلولان، زنان سرپرست خانوار، بیماران ضایعه نخاعی، و... ارائه می‌شود، گفت:‌ تدابیر لازم برای تهیه صندوق‌های جمع‌آوری زکات در همه شهرستان‌ها اندیشیده شده است.

این مسؤول تاکید کرد: پرسنل بهزیستی با لباس‌های فرم پای صندوق‌ها برای جمع‌آوری زکات فطریه سال‌جاری به خدمات‌رسانی می‌پردازند،‌ همچنین و زکات‌ها بلافاصله در بین مددجویان این دستگاه اجرایی توزیع می‌شود.

قادری به برگزاری مراسم افطار کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست مراکز نگهداری بهزیستی استان و مرکز جامع توانبخشی علی‌بن ابی طالب (ع) در هفته‌جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور محمودمحمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغات دینی در زمینه فرهنگ‌سازی و امور اجتماعی باید وارد مراکز بهزیستی شود، افزود:‌ در راستای تربیت صحیح و هدایت مناسب کودکان سازمان بهزیستی و مراکز توانبخشی باید از پتانسیل و ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، قتل، فساد اخلاقی، کودک‌آزاری، بزه‌کاری و... از جمله آسیب‌های اجتماعی است که از شایع‌ترین این آسیب‌ها در استان می‌توان به سه مورد نخست اشاره کرد.

این مسؤول اظهار داشت: اهتمام همه دستگاه‌های استانی به ویژه متولیان فرهنگی، مراکز مشاوره‌ای، مراجع قضایی و... برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ضروری است و در این راستا باید از اصول برنامه‌ریزی برای تقسیم کار ملی و طبق دستوالعمل‌های کشوری استفاده شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار