یزد؛

کاهش برداشت زردآلو در ابرکوه

امسال برداشت زردآلو در ابرکوه به دلیل بارزش تگرگ اردیبهشت، نسبت به سال قبل ۶ هزار تن کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی غیب‌الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه از برداشت ۱۲ هزار تن زردآلو در شهرستان ابرکوه خبر داد و افزود: این میزان به دلیل بارزش تگرگ اردیبهشت، نسبت به سال قبل ۶ هزار تن کاهش دارد.

 غیب‌الهی افزود: این میزان زردآلو که در نوع خود خوش طعم و در کشور پیش‌رس است از سطح یک‌هزار و 200 هکتار از باغات این شهرستان برداشت شده است.

وی گفت: محصول زردآلو در هر هکتار از باغات شهرستان ابرکوه از 15 الی 20 تن برداشت می‌شود و تولید آن بر اثر بارش تگرگ امسال از 18 هزار تن به 12 هزار تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه  افزود: دهستان‌های فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه مهمترین مناطق تولید کننده زردآلو استان یزد است.

غیب‌الهی با بیان اینکه  تخم‌گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی و خانی انواع محصول زردآلوی  تولیدی این شهرستان است، ادامه داد: این محصول علاوه بر مصرف در استان یزد در بازار استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران و فارس عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: بیش از60 درصد زردآلو استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود و در این زمینه تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو یکی از ضروریات در این شهرستان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان از اشخاص حقوقی و حقیقی که برای فرآورده‌های زردآلو سرمایه‌گذاری کنند در این بخش حمایت می‌کند.

وی افزود:  17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد 6 هزار و 500 هکتار آن مربوط به باغات میوه است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.