معاون استانداری لرستان:

مشارکت زنان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با رویکرد دانش محوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: در راستای اشتغال زنان تسهیل و تاکید ویژه‌ای بر روند حمایتی منابع انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، در جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: پیرو سفر وزیر کشور به استان در بهمن سال گذشته مصوباتی در رابطه با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه زنان صورت گرفت که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود: از دستگاه‌ها انتظار داریم که شرح وظایفی که می‌توانند در حوزه کاری خود برای تحقق این مهم در سند سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان، ارائه بدهند را اعلام کنند.

غضنفری با بیان اینکه هم‌اکنون وارد فصل اجرایی مصوبات شده‌ایم، گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی با برش شهرستانی برگزار شده و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان جامعه زنان را یکی از گسترده‌ترین جوامع در بخش اشتغال دانست و افزود: در برخی از مشاغل زنان نقش ویژه و بارزتری نسبت به مردان دارند و برای همین باید با حساسیت ویژه‌ای این نقش مشاهده و بیان شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیز عنایت ویژه‌ای به اشتغال بانوان دارد، گفت: در این رابطه وزارت منتظر اظهارنظر استان‌هاست که اگر قوانین نیاز به اصلاحات و بازنگری دارند این کار انجام شود.

غضنفری امرایی در ادامه گفت: از سه سال گذشته سند اشتغال استان تنظیم شده و امسال چهارمین سال تهیه آن است. اسنادی که هم‌اکنون تدوین شده‌اند قابل مقایسه با نمونه‌های گذشته نیستند چراکه جامعه محور بوده و از گستردگی بالایی برخوردارند.

وی افزود: مواردی از جمله ارتقای توان تولید، توسعه و تعمیق تکنولوژی در سند گنجانده و با برش شهرستانی، بخشی و زیربخشی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: ممکن است در هر منطقه اولویت خاصی وجود داشته باشد و در همین راستا برای مکان‌های مختلف محوریت‌های متفاوتی درنظر گرفته شده است و در این رابطه هیچگونه ابهامی وجود ندارد.

غضنفری با بیان اینکه می‌توان نقش زنان را در اشتغال و اقتصاد استان پر رنگ‌تر کرد، گفت: مشارکت زنان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با یک رویکرد دانش محوری باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در راستای اشتغال زنان استان می‌بایست تسهیل و تاکید ویژه‌ای بر روند حمایتی منابع صورت گیرد.


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.