شیراز؛

ایجاد هزار فرصت شغلی با طرح آبخیزداری در اقلید

طرح آبخیزداری شهرستان اقلید یک هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

ایجاد هزار فرصت شغلی با طرح آبخیزداری در اقلیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت اله چترسیماب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با پایان یافتن طرح آبخیزداری و کاشت درختان ثمرده در زمین های شیب دار این شهرستان با مشارکت مردم، افزون بر یک هزار فرصت شغلی به عنوان باغدار و بهره بردار ایجاد شده است.

چترسیماب افزود: شهرستان اقلید 610 هزار هکتار وسعت دارد که از این محدوده، 490 هزار هکتار آن مرتع و 15 هزار هکتار جنگل است.

وی ادامه داد: از این رقم، 14 هزار هکتار جنگل دست کاشت است که به صورت دیم آبیاری می شود.

چترسیماب با اشاره به طرح تبدیل اراضی دیم کم بازده به درختان دیم پربازده، بیان کرد: در سال 1372 با شروع این طرح، درختان بادام و انگور در حدود 15 هزار هکتار از اراضی شیب دار در مناطق دژکرد، سده و خسروشیرین که قبلا تحت تصرف و تخریب قرار گرفته بود با همکاری و مشارکت مردم کاشته شد.

وی اظهار کرد: این زمین ها هم اینک و با ثمردادن درخت ها توسط مردم اداره می شود.

چترسیماب گفت: این طرح بدون استفاده از هر گونه سم و کود شیمیایی اجرا و به عنوان منطقه ارگانیک شناخته شده است.

وی با اشاره به کثرت مراتع و دام و 9 هزار بهره بردار مرتع در این شهرستان اقلید، افزود: مهمترین مشکل در حوزه منابع طبیعی این شهرستان، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز و کمبود بودجه و تخصیص اعتبارات دولتی است.

چترسیماب ادامه داد: در دوره دولت یازدهم زمین خواری در شهرستان اقلید با تمهیدات لازم و کنترل های صورت گرفته به رقم ناچیز کاهش یافت و تخریب هایی هم که صورت گرفته تنها برای بهره برداری از "ریشه شیرین بیان" بوده و به قصد تصرف زمین نبوده و ارتباطی با زمین خواری ندارد.

وی بیان کرد: نریختن زباله در طبیعت و پرهیز از چرای دام در مناطق ممنوعه نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند و این موارد را گزارش دهند.
 
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است .
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار