اردبیل؛

بانک‌ها پشتیبان واقعی صاحبان سرمایه‌ و تولید

استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات، پشتبیانی لازم را از تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال به خوبی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: زمانی که بانک‌ها با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشارکت می‌کنند، انتظار می‌رود که تغییرات و اتفاقات بیرونی را قبول کرده و آن را مورد پذیرش قرار دهند.

وی تصریح کرد: بنده بارها به صاحبان واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اعلام کردم که باید در مجموعه خود به شکل مجزا، مدیر مالی و حسابداری استخدام کنند تا از این طریق شرایط و وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برخی از صاحبان واحدهای تولیدی به شدت نیازمند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هستند، گفت: بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات اقساط یک ساله، شش ماهه و سه ماهه را مد نظر قرار دهند تا امکان توانمندی تولیدکنندگان در بازار و بازگشت سرمایه آنها فراهم آید.

خدابخش افزود: در این زمینه باید پرداخت تسهیلات به شکل کامل و با در نظر گرفتن امکان بازگشت سرمایه مورد توجه قرار گیرد تا به دور از سخت‌گیری‌ امکان بازپرداخت تسهیلات از سوی صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.

وی بیان کرد: نباید بانک‌های عامل در مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی تعجیل و یا پیش‌دستی کنند بلکه بهتر است با سعه صدر و مهلت قانونی امکان بازگشت این تسهیلات را به بانک فراهم کنند.

وی به مصمم بودن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌جاری در حمایت از صاحبان تولید و سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: با ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب به زودی ارزیابی‌های نهایی برای پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و تمام تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری نیز بتوانیم خدمات کیفی‌تری را به فعالان این عرصه انجام دهیم.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.