شهرکرد؛

کتابچه آسمان قدس منتشر شد

کتابچه «آسمان قدس» مختصری از زندگی نامه آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره)، کتابچه «آسمان قدس» با موضوع مختصری از زندگی نامه این عالم ربانی، تدوین و در یک هزار نسخه چاپ شد.

منبع این کتابچه، جلد سوم کتاب گلشن ابرار به نویسندگی جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم است.

آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) دومین فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد (ع) منتسب هستند.

وی در شب اول ماه رجب المرجب سال ۱۲۷۲ هجری قمری برابر با ۱۲۳۴ هجری شمسی در روستای دهکرد قدیم (شهرکرد امروزی) به دنیا آمد و یکشنبه ششم شوال المکرم سال ۱۳۵۳ هجری قمری و ۱۳۱۵ هجری شمسی در سن ۸۱ سالگی در اصفهان به دیار باقی شتافت و در غرب صحن بقعه زینبیه اصفهان در آرامگاه خانوادگی به خاک سپرده شد.

آیت الله دهکردی (ره) تحصیلات اولیه را در زادگاهش شروع کرد، ادامه تحصیل را در مدرسه صدرای اصفهان گذراند، در نجف اشرف به درجه اجتهاد نایل گردید و برای تبلیغ امور دینی و مذهبی به اصفهان بازگشت.

از مهم‌ترین آثار آیت الله دهکردی (ره) می‌توان به منبرالوسیله، شرح بر شرایع در طهارت و بیع، حاشیه بر مکاسب، حاشیه بر جامع عباسی، حاشیه بر نخبه حاجی کلباسی، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عملیه هدایه الانام، ینابیع الحکمه، حاشیه بر تفسیر صافی، شرح بر اصول کافی، حاشیه بر وافی، شرح بر من لایحضره الفقیه، الذخیره فی الادعیه و الختومات المجربه، شرح بر حدیث کمیل بن زیاد، جنه الماوی، الاخلاق، السوانح واللوائح و الفوائد اشاره کرد.

گفتنی است: ۱۰ تیرماه امسال مصادف با ششم شوال ۱۴۳۸ هجری قمری مراسم بزرگداشتی به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.