یاسوج؛

ساماندهی رودخانه باشت

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه باشت هزینه شده و پیشرفت فیزیکی این طرح به 73 درصد رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ عملیات اجرایی این طرح در سال 1393 شروع شد. 

عارف بهگام  بیان کرد که طرح ساماندهی رودخانه باشت انجام شده و فاز دوم این طرح با 60 میلیارد ریال اعتبار از 2 ماه پیش شروع شد. 

بهگام افزود که 17 کیلومتر از ساحل رودخانه باشت در قالب این طرح ساماندهی می‌شود. 

وی ابراز کرد: با بهره برداری از این پروژه سالانه 110 میلیون متر مکعب روان آب ذخیره می‌شود. 

وی گفت: در قالب این طرح عمرانی بیش از هشت کیلومتر از 2 طرف این رودخانه ساماندهی شده است. 

بهگام ابراز داشت: پیشگیری از پدیده سیل و تخریب اراضی زراعی و باغی، حفاظت از منابع آب سطحی در بستر رودخانه، کمک به زیبا سازی شهر باشت و توسعه فضای سبز در این شهرستان از اهداف مهم اجرای طرح ملی ساماندهی رودخانه باشت است. 

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: 11 طرح عمرانی تأمین و حفاظت منابع آب با اعتباری بیش از 264 میلیارد و 275 میلیون ریال در این شهرستان در دست اجراست. 

بهگام گفت: این تعداد طرح در زمینه تأمین آب اراضی ده جلیل و تنگ انگشتری، تعمیر و تجهیز شبکه و چاه‌های آب، احداث بند انحرافی و کانال انتقال رودبال، تأمین آب اراضی دژسلیمان، احداث بند انحرافی ناصرآباد، ساماندهی رودخانه دیل، تعیین حریم بخشی از رودخانه‌ها در سطح شهرستان‌ها، مطالعه و اجرای انتقال آب به دشت امامزاده جعفر و مطالعه و اجرای آب‌رسانی به دشت‌های خان احمد و دشت مور است. 

وی بیان کرد: این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی با اعتباری بیش از 264 میلیارد و 275 میلیون ریال و پیشرفت پنج تا 99 درصد در دست اجراست. 

شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.