اهواز؛

آتش سوزی در جنگل های دزفول مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ضمن تایید آتش سوزی در جنگل و بیشه اطراف این شهرستان از مهار آتش سوزی در منطقه زاویه دزفول خبر داد.

آتش سوزی در جنگل های دزفول مهار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار داشت: شب گذشته یک مورد آتش سوزی گسترده در جنگل و بیشه ' زاویه ' واقع در 'زاویه عزیب 'رخ داد که این آتش سوزی با کمک نیروهای محیط زیست ،انجمن کوهنوردان ،انجمن آوان سبز و اهالی محل مهار شد.

وی تصریح کرد: احتمال داده می شود این آتش سوزی بر اثر سرایت آتش ناشی از آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی و یا بی احتیاطی دامداران در منطقه رخ داده باشد.

قلی نژاد گفت: بر اثر این آتش سوزی بیش از 5 هکتار از جنگل و بیشه زار منطقه شامل درختان گز، کنار، جاز در آتش سوخت، ضمن اینکه این آتش سوزی مرگ و میر پرندگان و آشیانه پرندگان را نیز در پی داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است خاطرنشان کرد: صبح روز شنبه نیز یک مورد آتش سوزی در محل آتش سوزی شب گذشته در بیشه زاویه عزیب دزفول اتفاق افتاد که با کمک 6 ماشین آتش نشانی دزفول و شهرهای تابعه مهار شد.

وی بیان داشت: در این آتش سوزی محدود چندین راس درخت در آتش سوختند.

موسی محمدپور، رئیس انجمن کوهنوردان دزفول نیز که در مهار این آتش سوزی مشارکت داشت اظهار کرد: در بیشه های زاویه دزفول امکان هیچ گونه ارتباطی فراهم نیست.

وی اذعان افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته آتش سوزی صبح امروز عمدی و از سوی دامداران منطقه ایجاد شده است.

محمدپور از دادستان دزفول خواست به عنوان مدعی العموم این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار