اولین نیروگاه خورشیدی شرکت نفت و گاز کارون به بهره برداری رسید

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی در این شرکت با توان تولید 5 هزار وات انرژی الکتریکی خبر داد.

اولین نیروگاه خورشیدی شرکت نفت و گاز کارون به بهره برداری رسید
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محسن دهانزاده، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون هدف از اجرای این پروژه را که در قالب طرح های بهینه سازی مصرف انرژی و با برنامه ریزی معاونت بهینه سازی مصرف انرژی مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ساختمان مرکزی این شرکت اجرا گردیده را تولید انرژی پاک، کاهش گازهای گلخانه ای و بهینه سازی مصرف انرژی عنوان کرد.

وی در تشریح ویژگی های این پروژه زیست محیطی بیان داشت: این نیروگاه از نوع متصل به شبکه بوده که با تولید برق در محل مصرف، باعث کاهش تلفات در سیستم توزیع برق می گردد.

دهانزاده اذعان کرد: این نیروگاه خورشیدی توانایی تولید 8 مگاوات برق در سال را دارد که با تولید این مقدار انرژی در سال به همان مقدار از شبکه سراسری برق کمتر استفاده شده و همچنین از تولید 4 تن دی اکسید کربن ناشی از سوخت نیروگاه جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به این مطلب که این طرح در راستای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی اجرایی گردیده، اظهار داشت: از جمله مزایای عمده تولید برق از سلول‌های خورشیدی قابلیت اطمینان بالا به سبب نداشتن اجزای متحرک مکانیکی، ضریب ایمنی بسیار بالا، سهولت در نصب و راه‌اندازی و قدرت مانور زیاد، قابلیت تولید برق در محل مصرف و استقلال از شبکه برق سراسری، داشتن نقش موثر در پدافند غیرعامل، سازگاری بالا با محیط زیست و عدم هرگونه آلودگی زیست محیطی و همچنین تولید انرژی پاک و ارزان می باشند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری تنگاتنگ مدیریت تولید و معاونت بهینه سازی انرژی مناطق نفتخیز جنوب و نظر به پتانسیل های موجود در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و شرایط اقلیمی خوزستان در دسترسی راحت و رایگان به نور خورشید در اکثر ماه های سال و همچنین در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و قابلیت تهاتر بهای برق تولیدشده با بهای برقی که در ساعات عدم تابش خورشید از شبکه دریافت می‌شود، این روند در جهت تولید انرژی پاک و بهینه سازی مصرف انرژی در این شرکت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.