سیستان؛

کاهش تلفات آب با اجرای پروژه آبرسانی به مزارع سیستان

با اجرای طرح آب رسانی به مزارع دشت سیستان تلفات مزارع به کمتر از 5 درصد می‌رسد.

 رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پیش از این با وجود کمبود آب بیش از 75 درصد آب بخش کشاورزی منجر به تلفات می‌شد گفت: با اجرای طرح آب رسانی به مزارع دشت سیستان این تلفات به کمتر از 5 درصد می‌رسد.
 
رضا نجفی افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر به صورت مستقیم و حدود 3 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در جریان اجرای طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان مشغول به کار هستند.
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از اتمام  و به بهره برداری رسیدن این این طرح تا ابتدای سال 97 خبر داد.
 
نجفی گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی طرح آبیاری تحت فشار به 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان نیز انجام حواهد شد.
 
وی در این رابطه افزود: این پروژه اقدام بزرگی در حوزه بهره‌برداری بهینه از منابع آب استان است است و در این راستا در 3 سال اخیر پس از مصوب شدن این طرح 11 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان اجرا شده و همچنین 18 هزار هکتار تامین اعتبار شده و آماده قرارداد بستن هستیم.
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت در راستای اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی، 85 درصد هزینه اجرای طرح توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
نجفی افزود: تاکنون 620 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح در اراضی کشاروزی سطح استان اختصاص یافته و 200 میلیارد ریال هم مصوب شده و به زودی تخصیص پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار