قارداشی: بسیاری از مشکلات مالی با کنترل هزینه‌ها حل شد

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان گفت: برای تیم ملی بزرگسالان برنامه‌هایی داریم که از جمله آن می‌توان به دعوت از تیم ملی کره شمالی اشاره کرد.

قارداشی: بسیاری از مشکلات مالی با کنترل هزینه‌ها حل شدمهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های تیم‌های ملی پس از مسابقات قهرمانی جهان و کشور‌های اسلامی بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که برای تقویت تیم ملی در نظر داریم دعوت از تیم ملی کره شمالی است. تیم ملی کره شمالی قرار است برای ۳ ماه به ایران بیاید تا در کنار اعضای تیم ملی کشورمان به تمرین بپردازند. همچنین قرار است امین احمدیان که در چند وقت گذشته نتایج خوبی در مسابقات مختلف کسب کرده است برای ۳ ماه عازم آلمان شود و در کمپ‌های این کشور تمرین کند.

وی در ادامه و درباره مسائل مالی فدراسیون گفت: خوشبختانه درصد قابل توجه‌ای از مشکلات و مسائل مالی با حامیان مالی که جذب شده اند رفع شده است. البته همه چیز جذب حامی مالی نیست. بلکه باید هزینه‌ها را مدیریت کرد. به طور مثال کنار گذاشتن پرسنل اضافه، کنترل سفر‌های خارجی و این قبیل هزینه از مسائلی است که با کنترل آن می‌توان مشکلات مالی را رفع کرد.

قارداشی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی وجود دارد تا اختلاف میان تیم‌های ملی بانوان و آقایان در تعداد اردو‌ها، مسابقات و... تغییر کند عنوان کرد: خوشبختانه فاصله میان بانوان و آقایان از جهت در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف از جانب فدراسیون بسیار کمتر شده است. بانوان ما نشان دادند که شایستگی بالایی دارند. به طور مثال آن‌ها توانستند در مسابقات جهانی سال ۹۴ به دسته دوم صعود کنند و با تیم ملی آقایان در یک سطح باشند. همین تلاش بانوان بانوان و این قبیل کار‌ها باعث می‌شود تا توجه‌ها برای سرمایه گذاری و یکسان سازی بیشتر شود.

وی افزود: خوشبختانه تیم ملی بانوان کشورمان هم مانند آقایان توانست در مسابقات تیمی کشور‌های اسلامی عنوان نخست را کسب کند. همین مسائل و تلاش بیشتر بانوان می‌تواند باعث شود تا توجه‌ها به بانوان هم بیشتر شود. البته نباید فراموش کرد که به صورت طبیعی همواره سرمایه گذاری بر روی تیم‌هایی است که نتایج بهتری کسب می‌کنند بیشتر است. در حال حاضر در تیم ملی کره شمالی بانوان بسیار قدرتمند‌تر از آقایان هستند و همین مسئله باعث شده تا در این کشور سرمایه گذاری‌ها بر روی این تیم بیشتر شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در ادامه و درباره وجود برخی مشکلات در لیگ بانوان گفت: تغییر در روند کنونی لیگ تنیس روی میز بانوان بستگی به وضعیت مالی باشگاه‌ها دارد. فدراسیون تا جایی که توانسته کمک کرده است که از جمله پخش تلوزیونی این مسابقات است که برای نخستین بار انجام می‌شود و عامل مهمی در جذب حامیان مالی است. اما نکته مهمی که وجود دادر آن است که بازتاب فعالیت آقایان بیشتر از بانوان است و این تنها در تنیس روی میز نیست بلکه در بیشتر رشته هاست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان درباره کناره گیری تیم دانشگاه آزاد از مسابقات لیگ برتر و حواشی این لیگ بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا به جای تیم دانشگاه آزاد یک جایگزین پیدا کنیم. البته همان طور که در مصاحبه‌های مختلف گفته ام ما انتظار‌هایی داشتیم و دانشگاه آزاد هم تعداتی داشت که عملی نشد.

وی افزود: ما جلسه‌ای گذاشتیم و با حضور نماینده کمیته انضباطی این مسائل را بررسی کردیم و در نتیجه، چون به تعداتشان عمل نکردند این اتفاق افتاد. البته بنده همین امروز با پهلوان صحبت کردم و گفتم حتی اگر حالا هم بتوانند به تعداتشان عمل کنند ما مسابقه را برگزار می‌کنیم، اما آن‌ها مشکلاتی دارند که چند ماه گذشته هم داشتند. همچنین نباید فراموش کرد که ما در مسابقات لیگ امسال از دو تیم شهدای آتش نشان و تاید واتر بندر عباس را اضافه کردیم که نزدیک به ۶ سال بود که در تیم نبودند.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا با وجود کسب مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی بودجه تنیس روی میز افزایش پیدا می‌کند یا خیر عنوان کرد: بودجه‌ای که در حال حاضر به ما تعلق گرفته برای سال ۹۶ است که پیش از انجام این مسابقات بوده است، اما ممکن است برای بودجه سال آینده مان شرایط کمی متفاوت شود.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار