ساری،

برداشت گل محمدی مهمترین و پرهزینه‌ترین بخش تولید است

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: برداشت گل محمدی مهمترین، حساسترین و پرهزینه‌ترین بخش تولید این محصول است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، طهمورث قاسم نژاد با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی گیاهان دارویی تحت عنوان برداشت گل محمدی و گلاب گیری در روستای سودکلا از توابع مرکز جهاد کشاورزی دودانگه شهرستان ساری گفت: گل محمدی در اولین سال پس از کاشت، شروع به گل دهی می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی در منطقه دودانگه این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد است، افزود: گل محمدی در سال اول ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار گل‌دهی دارد و سالانه به مقدار آن اضافه می‌شود و در سال پنجم به ۴ تا ۷ تن در هکتار می‌رسد.
قاسم نژاد با بیان اینکه گل محمدی پس از بازشدن دوام و ماندگاری کمی روی شاخه دارد، گفت: در صورت تاخیر پس از ۲۴ ساعت رنگ آن سفید شده و می‌ریزد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه برداشت گل مهمترین، حساسترین و پرهزینه‌ترین بخش تولید این محصول است، افزود: برداشت گل محمدی باید قبل از طلوع آفتاب و در هوای خنک و روزانه انجام شود و بلافاصله پس از برداشت برای گلابگیری ارسال شود.
وی گفت: گلاب گیری به روش سنتی و صنعتی باید با ابزار سالم انجام شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: حداکثر گل دهی پس از ۱۰ تا ۲۰ روز از شروع گل دهی است که به آن شورگل دهی گفته می‌شود.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار