کی روش:

افرادی که قصد اخراجم را داشتند باید از فدراسیون فوتبال بروند/ فوتبال ایران به شکل جزیره ای اداره می شد + فیلم

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امشب میهمان یکی از برنامه های زنده شبکه خبر بود.

کی روش: مربیان ایرانی مانند تمام اعضای کادر فنی در موفقیت ما نقش دارندبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امشب میهمان برنامه نبض ورزش شبکه خبر بود.

در ابتدای این برنامه گزارشی از دوران فعالیت 6 ساله این مربی پرتغالی در ایران پخش شد.

وی در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: باعث افتخار است که در این برنامه میهمان شما هستم. خیلی ممنون (فارسی) از بابت ابراز تاسف شما از تراژدی بزرگ کشور پرتغال، اما همیشه برای عبور از این دوران سخت متحد هستیم. امیدواریم این دوران به پایان برسد.

کی روش در مورد فعالیت 6 ساله خود در فوتبال ایران گفت: با شما هم عقیده ام که نباید زیاد به اتفاقات گذشته بپردازیم اما از طرفی نباید آن را نادیده بگیریم. باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و در آینده از آن استفاده کنیم. البته به هیچ عنوان نمی توانیم موانعی که در 6 سال گذشته مقابل ما قرار داشت را فراموش کنیم. بیشتر آن مشکلات همچنان وجود دارد و باید برطرف شود. دستاورد فعلی ما برای فوتبال ایران منحصر به فرد است. در درجه اول انعکاس جهانی صعود به جام جهانی برای ایران پرستیژ ایجاد کرد و در بعد داخلی هم منجر به شور و شعف ملت ایران شد. مهم ترین وظیفه ما اینست که خوشحالی مردم را رقم بزنیم چراکه وقتی آن ها خوشحال هستند، آرامش داریم.

وی ادامه داد: کلام اول من تشکر و تحسین بازیکنان فوق العاده ام است. تمامی تقدیر من به عنوان فردی که بیش از 30 سال تجربه مربی گری دارم به بازیکنانم مربوط می شود. افرادی که تعهد و انگیزه داشتند و فداکاری آن ها بی نظیر بود. علاقه بازیکنان ایران به پیراهن ملی را در هیچ جا ندیده ام. هیچ وقت ندیده ام بازیکنان یک تیم با کمترین حد توقع تا این اندازه برای تیم ملی خود تلاش کنند. در درجه بعدی می خواهم از تمام اعضای کادرم تشر کنم. ایرانی و غیر ایرانی، سفیدپوست و سیاه پوست و مسلمان و غیر مسلمان هم ندارد و تمام آن ها برای من قابل احترام هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: مربی سخت گیری هستم و کادر من حتی در یکی 2 روز اخیر بین 14 تا 15 ساعت کار کرده اند. البته بدون حمایت هواداران امکان نداشت که اینجا باشیم. مسئولان فدراسیون فوتبال هم به دلیل اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته اند، استحقاق تقدیر و تشکر دارند. با منابعی که در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی وجود دارد هنوز هیچکس اهمیت صعود به جام جهانی را کاملا درک نکرده است. باشگاه ها هم جزئی از این موفقیت هستند. زحمات آن ها بسیار زیاد بوده است.

وی ادامه داد: برخی اوقات نظرات مختلفی وجود داشته است. شخصا اعتقاد دارم به این نظرات نیاز داریم چراکه از همین نظرات نور واقعی و مسیر درست ایجاد می شود. گاهی شاهد بودیم بی احترامی وجود داشت و برخی افراد خط احترام را رد کردند. امیدوارم فوتبال ایران درس گرفته باشد که پشت سر افرادی که بهترین ها را برای تیم ملی می خواهند، بایستد. اکنون زمان این رسیده برخی افرادی که در فدراسیون خواهان موفقیت تیم ملی نیستند باید کنار بروند و از مسئولان ورزش ایران می خواهم این کار را انجام دهند. تمام مردم افرادی که در موردشان صحبت می کنم را می شناسند. آن ها داخل فدراسیون آمدند تا من و دبیر کل را اخراج کنند و البته در مورد دبیر کل این کار را انجام دادند. آن ها آمدند تا شرایط مانور دادن برخی دلالان فراهم شود.

کی روش تصریح کرد: اکنون باید از افرادی صحبت کنیم که تمام وجود خود را برای موفقیت تیم ملی به کار گرفتند و استحقاق توجه دارند. افرادی که همیشه به تیم ملی لبخند می زنند. در لحظه تاریخی فوتبال ایران هستیم و باید به توقعات هواداران پاسخ دهیم. علاقه و توقع زیادی در بین هواداران وجود دارد و آن ها انتظار دارند تیم ملی لبخند را بر لبانشان بیاورد. برخی رسانه ها منفی بافی می کنند اما تیم ملی و فدراسیون با منابع و تجهیزات محدود تلاش می کنند.

وی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: عملکرد فدراسیون فوتبال ایران در تمام دنیا عالی بوده است و این فدراسیون در فوتبال ساحلی، فوتسال، فوتبال بانوان عملکرد خوبی داشته است. پرسپولیس به مراحل بالای لیگ قهرمانان صعود کرده است. الان زمان این نیست که ببینیم کشور برای شما چه می کند؟ الان باید ببینیم شما برای کشورتان چه می کنید . بازیکنان فراتر از توقعات، کارهای زیادی انجام داده اند.

کی روش گفت: هواداران در جام جهانی انتظارات زیادی دارند. به عنوان مربی هشدار می دهم هر چیزی کمتر از صعود به دور دوم جام جهانی برای ما ناامیدی است و اگر این امر محقق نشود مقصر تیم ملی است چراکه توقعات را بالا برده ایم. صعود ما به هیچ عنوان راحت نبوده است. زمان این است که بیشتر کار کنیم و هوشمندانه تر از همیشه تلاش کنیم، اما برای رسیدن به این هدف احتیاج به حمایت مالی داریم.

کی روش درباره دپارتمان تیم های ملی و ساختمان این دپارتمان گفت: این ساختمان میراثی برای آینده فوتبال و مغز متفکر بازیکنان و تیم های ما است که تمام بازیکنان در این آزمایشگاه رشد می کنند. قدم به قدم با تاج درمورد این مسائل صحبت کرده ایم. مانند برنامه اصلی که برای جام جهانی داریم برای این ساختمان هم برنامه داریم و تاج ایده داده که ساختمانی مدرن برای تمام تیم های ملی داشته باشیم. بزرگترین اشتباه فوتبال ایران این بود که چهار تا پنج جزیره در این فدراسیون وجود داشتند، اما از الان طبق فرمایش رئیس جمهور 80 میلیون ایرانی، یک ملت و یک ضربان قلب هستیم. تمام تیم های ملی در راه توسعه این رشته گام برمی دارند. البته احتیاج به امکانات داریم تا بازیکنان را در این ساختمان ارتقا دهیم. امیدوارم تا زمانی که زنده هستم یا دست کم مربی گری می کنم تجهیزات این ساختمان کامل شود.

وی درباره سرنوشت مربیان ایرانی تیم ملی بیان کرد: هیچ کدام از اعضای کادرم را دسته بندی نمی کنم. با اعضای فعلی بسیار خوشحالم. افراد را برای جایگاه های خاصی دسته بندی نمی کنم و افراد مناسب در سر جای خود هستند. بار دیگر از تمام کسانی که در گذشته کنارم بودند تشکر می کنم. چراکه آن ها زحمت کشیدند و تمام زندگی خود را برای تیم ملی به کار گرفتند. آن ها ماه ها بدون دریافت حقوق کار کردند اما اعتراضی نداشتند. الان زمان آن فرا رسیده که مسئولان حقوق مربیان ایرانی را پرداخت کنند و به این مربیان بها بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: همان گونه که در گذشته اشاره کردم با هیچکس مشکل شخصی ندارم اما 2 مطلب حائز اهمیت است. برخی افراد گاهی خط احترام را رد کرده و بازیکنانم را اذیت می کنند، هیچ وقت با این موضوع کنار نمی آیم. هیچ وقت دنبال صندلی خود را برای ایجاد اختلاف رها نمی کنم اما زمانی که اختلاف در خانه ام را بزند بی تفاوت نمی نشینم. عاشق مربیان ایرانی هستم و نمی خواهم به خاطر من، برای آن ها مشکل ایجاد شود. پس از 6 سال جنگیدن برای کاری که به آن اعتقاد دارید، جایی حس می کنید دیگر امکان هیچ کاری وجود ندارد و در آن جا باید کتاب را ببندید.

کی روش درمورد برنامه های آماده سازی تیم ملی گفت: در سال اولی که در ایران حضور داشتم با سازمان لیگ و مربیان باشگاه ها نشستی را برگزار کردم و تمام مسائل را با آن ها در میان گذاشتم اما متاسفانه به آن برنامه ها احترام گذاشته نشد. برخی از بازیکنان تاثیرگذار ما به دلیل پیاده نشدن برنامه های آماده سازی، جام جهانی برزیل را از دست دادند اما در حال حاضر درسم را یاد گرفتم .الان زمانیست که خود را با برنامه ها تطبیق دهیم و به این نتیجه رسیدیم که برنامه فعلی را تقدیم فدراسیون و سازمان لیگ کنیم.

وی ادامه داد: پس از اتفاقاتی که بین من و سرمربی پرسپولیس افتاد، هیچکس از من دفاع نکرد و در راه دفاع از تیم ملی تنها بودم. در آن زمان هم درس گرفتم اگر فدراسیون و سازمان لیگ از برنامه ها دفاع نکنند طبق برنامه فیفا کار خود را جلو می بریم، اما اگر می خواهید به دور دوم جام جهانی بروید باید مسیر آماده سازی متفاوتی داشته باشید. البته برای رسیدن به هدف باید حمایت مالی وامکانات آماده سازی را هم در اختیار داشته باشید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد احتمال حضور بازیکنان جدید در تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی خانه ای بدون درب و پنجره است. همیشه به بازیکنانم می گفتم صاحب پیراهن تیم ملی نیستند و تنها حق دارند آن را برتن کنند. مردم صاحب پیراهن مقدس تیم ملی هستند. بار دیگر تشکر می کنم از افرادی که حمایت کردند و از مسئولان خواهش می کنم مقداری نسبت به تیم ملی سخاوت داشته باشند چراکه مردم و بازیکنانم این حق را دارند که جام جهانی فوق العاده ای داشته باشند.

 

 

برنامه ویژه کارلوس کی روش تا فینال جام جهانی روسیه + فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
حالا اینم شروع کرد به زورگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
لطفا جنجال رو تموم کن کی روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
تیم ایران فقط و فقط به اتحاد نیاز داره
فرقی هم نمی کنه کی روش باشه یا یه مربی ایرانی
یا اینکه اصلا مربی نداشته باشه..!!!
اگه تیم دلسوز و علاقه مند نباشه مورینیو هم مربی باشه نمی تونه تیمو جمع کنه ؛ اینو باید همه درک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
پول مفت به بازیکنان(دلالان)کم بشه امکانات بیشتری میشه فراهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
دمت گرم حرف دل خیلیهای مارو زدی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
خدا کنه از گروه صعود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
کیروش بزرگ مچکریم حالالت باش بیشترازاینها تبریک به هم وطنان عزیزوگرامی بزرگ به همچین مربی بزرگ وتیم ملی بازیکنان بزرگ وپرافتخار ۵۰سال فوتبالمون بردی جلوباغیرت
آخرین اخبار