لرستان؛

آزاد شدن بازدید از دریاچه گهر نگین اشترانکوه

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از بازدید ۳۱۰۰ نفر از دریاچه گهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قائدرحمتی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سایت گردشگری دریاچه گهر از پانزدهم خرداد ماه پذیرای علاقه‌مندان به محیط زیست است.

وی با بیان اینکه برای ورود افراد به این سایت تا پایان شهریور منعی وجود ندارد، افزود: تاکنون حدود ۳۱۰۰ نفر از این سایت بازدید کرده‌اند که ۱۸۰۰ نفر از مبادی رسمی و ۱۳۰۰ نفر از مسیر‌های غیررسمی وارد شده‌اند.

قائدرحمتی گفت: با توجه به همزمان بودن ایام ماه مبارک رمضان با روز‌های ابتدایی آزاد شدن این سایت تاکنون ورودی زیادی نداشته‌ایم و با پایان یافتن این روز‌ها قطعاً شمار بازدید‌ها افزایش خواهد یافت.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور پروانه ویژه صید ماهی قزل‌آلا خبر داد وافزود: طبق این پروانه فرد می‌تواند روزانه پنج ماهی صید کند و هزینه اخذ آن ۳۰۰ هزار ریال است. این پروانه‌ها روزانه صادر می‌شوند و افراد علاقه‌مند به ماهیگیری می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

قائدرحمتی با اشاره به افزایش پوشش گیاهی منطقه در مسیر‌های گردشگری گفت: ر‌ها کردن پلاستیک و شیشه در عرصه‌های طبیعی می‌تواند مانند ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی شود، برای همین از علاقه‌مندان به طبیعت درخواست می‌شود از ریختن زباله خودداری کرده و آن‌ها را در محل‌های دپوی زباله جمع‎آوری کنند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ازود: همچنین در صورت مشاهده آتش‌سوزی مورد را با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست و یا ۱۵۰۴ اداره منابع طبیعی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.