رشت؛

انتشارکتاب بررسی تطبیقی داستان های آسیایی و یکی بود و یکی نبود

کتاب بررسی تطبیقی داستان های آسیایی و یکی بود و یکی نبود (نقش زبان و ادبیات فرانسه در پیدایش داستان کوتاه فارسی) منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت:کتاب بررسی تطبیقی داستان های آسیایی و یکی بود و یکی نبود (نقش زبان و ادبیات فرانسه در پیدایش داستان کوتاه فارسی) تألیف دکتر طاهره شمسی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان، توسط انتشارات دانشگاهی اروپایی آلمان به چاپ رسید.

سعید رهسپار افزود: این کتاب در2 بخش و5 فصل و در600 صفحه و به زبان فرانسه تالیف شده است.
وی اظهار داشت : درفصل اول و دوم این کتاب، عوامل موثر در پیدایش سبک های جدید ادبی معاصر ایران بررسی می شود که عبارتند از : تاسیس مدارس نوین توسط فرانسویان در عصر قاجار و فعالیت های آموزشی صد سالة آنان در ایران، اعزام دانشجو به فرانسه، ترجمة متون فرانسوی است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان تصریح کرد: در فصل سوم این کتاب چند تن از پیشتازان نثر و نظم معاصر ایران معرفی شدند و در فصل چهارم و پنجم آن که مبحث اصلی این کتاب است در یک مطالعۀ تطبیقی بین مجموعه «داستان های آسیایی» کنت دو گوببینو و مجموعۀ «یکی بود و یکی نبود» جمالزاده، تغییر ساختار قصۀ فارسی بعد از انتشار اولین مجموعه داستان کوتاه جمالزاده بررسی شده است.

 

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.