شیراز؛

ساخت طرح های عتبات عالیات در عراق

85 طرح بوسیله ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در عراق به پایان رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندر قاسمی رئیس ستاد عتبات عالیات فارس با اشاره به ساخت 85 طرح بوسیله ستاد عتبات عالیات فارس در عراق گفت: ساخت نیم ضریح امام سجاد (ع) در فارس تا پایان امسال به پایان می رسد.


وی بیان کرد: از سال 80 ستاد بازسازی عتبات عالیت کشور توانسته است برای بازسازی حرمین وارد عراق شود که صحن 220 هزار متر مربع حضرت زهرا(س) را در جوار حرم مطهر امیر مومنان علی (ع) در دست اجرا دارد و فاز 1و 2 آن اتمام یافته و 110 هزار متر مربع این صحن شامل بخش اداری، موزه، کتابخانه و سرویس های بهداشتی تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.


قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) در دست ساخت است، افزود: این طرح با عنوان صحن عقیله بنی هاشم (س) در مدت 6 سال ساخته می شود.

وی تصریح کرد: طرح باریک و مقاوم سازی ستون های طرح مضجع مطهر امام حسین (ع) در دستور کار قرار دارد که گنبد 7 و نیم متر بلندتر می شود و فاصله ستون ها که تا ضریح یک و نیم متر بوده است به 4متر افزایش می یابد.

رئیس ستاد عتبات عالیات فارس ادامه داد: توسعه حرمین امامین عسکریین برای شهر سامراء به شعاع 300 متری با فراهم شدن فضای کار توسعه حرمین مطهر انجام می شود.

قاسمی اضافه کرد: در کاظمین 2 صحن صاحب الزمان (عج) و امام رضا (ع) ساخته می شود، و تا پایان امسال نیز کار ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) به پایان می رسد، که البته تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد:6 پنجره برای حرمین کاظمین ساخته شده، که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نذورات مردمی بر اساس نیت نذر کننده خرج می شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار