ساری؛

دستگیری کاوشگران غیرمجاز آثار باستانی در کلاردشت

6 نفر به اتهام حفاری غیرمجاز برای کشف آثار باستانی در کلاردشت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ نعمت قاسمی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان دستگیری حفاران آثار باستانی در کلاردشتاینکه این افراد در حال حفاری غیرمجاز برای به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی در شهرستان کلاردشت شناسایی و بازداشت شدند گفت: متخلفان  پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

وی افزود: طبق قانون، انجام هرگونه عمل حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی ممنوع بوده و فرد متخلف محکوم به حبس تادیبی از 3 تا 6 می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری 13 حفار غیر مجاز در قالب 3 باند از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان های غرب این استان افزود: از این افراد 30 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی و 18 قطعه سکه های قدیمی به دست آمده است.

کلارشت با پیشینه تاریخی حدود چهارهزار سال از محوطه های تاریخی و آثار بسیار غنی برخوردار بوده و به عنوان نمونه تپه کلار با 50 هکتار وسعت در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.