مدیر کل بهزیستی ایلام عنوان کرد؛

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت:برنامه ویژه پیشگیری از خودکشی درایلام وارد مرحله اجرا شد.

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی درایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: برنامه ویژه پیشگیری از خودکشی در استان از تابستان امسال آغاز و در مرحله نخست در 2شهرستان ایوان و ملکشاهی که بیشتر از سایر مناطق استان در معرض این آسیب قرار دارند، اجرا می شود.

وی اظهار کرد: آمار خودکشی منجر به مرگ در بین مردم این2شهرستان نسبت به سایر مناطق استان بالاست که علت آن نوع خودکشی این افراد است که با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کرده که منجر به فوت می شود.

همتی با بیان اینکه این طرح با مشارکت موسسه های مردم نهاد اجرا خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح هفت گروه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در این 2شهرستان مشارکت دارند.

وی ادامه داد: همیاران سلامت روان اجتماعی مشارکت کننده در این طرح موظفند در مجموع 70 گروه خودیار در این شهرستان ها تشکیل داده و 2 روز در طول هفته برنامه های آموزشی پیشگیری از خودکشی در محله های آسیب خیز 2شهرستان ایوان و ملکشاهی را اجرا کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: همچنین این گروه ها از طریق بسته های ویژه آموزش های مختلف را کسب می کنند که شامل شناسایی افراد در معرض آسیب خودکشی، روش های ارجاع مناسب به مراکز درمانی و حمایتی پیش از اقدام فرد به خودکشی است.

انتهای پیام/ د

اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در ایوان و ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.