اصفهان؛

برگزاری کنگره ملی مسجد و مدرسه میانچال کاشان

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت:کنگره ملی مسجد و مدرسه میانچال با گرامیداشت یاد آیت الله مدنی از 15 تا 21 تیرماه در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی، در دیدار با اعضا ستاد کنگره میانچال، محور عاشقی

گفت :برگزاری شب شعر، نشست با هنرمندان، رونمایی از تمبر یادبود و تندیس مرحوم آیت اله مدنی، نمایش و نشست های علمی در کاشان از جمله برنامه های این کنگره است.

وی، آیین تجلیل از حجت الاسلام محمد مدنی ، انتشار کتاب همایش، برپایی نمایشگاه و فعالیت های فرهنگی را از دیگر برنامه های این کنگره برشمرد.

به‌گفته‌وی، مستند کردن تاریخ شفاهی جامعه که یک مرجع برای آیندگان به عنوان چراغ راه است واستمرار گرامیداشت بزرگان جامعه با برجسته سازی وتبیین نقش مرجعیت نواندیش دینی در توسعه فرهنگی جامعه هدف از برگزاری این کنگره است. 

خدمتی  افزود: مسجد و مدرسه میانچال، بخشی از تاریخ ارزشمند منطقه فرهنگی کاشان است که باید به نسلهای آینده معرفی شود .

وی با گرامیداشت یاد آیت العظمی مدنی تاکید کرد: قابل تحسین است که یک روحانی روشن اندیش، هفت قرن پیش، سه رکن علم، اقتصاد و دین را در جهت تربیت نسل جوان در یک مسجد  به کار گرفته است.

به‌گفته‌وی،  توجه به نقش پیشبرنده بازار و مسجد و کمک ار عناصر آن

در تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه ضروری و همان چیزی است که کاشان را ممتاز کرده است.

خدمتی با تاکید براینکه یک بازاری نیز اهل علم و دین بوده است افزود: جوانان امروز باید از پیشینه تاریخی خود، الگو بگیرند و به شهر هویتی بخشند که طی سالهای گذشته از آن دور شده ایم.

دبیر ستاد کنگره میانچال، محور عاشقی، نیز در ادامه گفت: فعالیت های مدرسه و مسجد میانچال کاشان طی هفت سال گذشته به ویژه نقش آن در توسعه منطقه کاشان یک نقش استثنایی بوده است که باید به نسل جوان معرفی شود.

حسینعلی پورمدنی افزود: این مسجد خاستگاه بسیاری از مفاخر فرهنگی منطقه کاشان بوده است که منشا اثر در سطح ملی و بین المللی شده اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار