سکوت منزجرکننده ترامپ در برابر حملات تروریستی علیه مسلمانان

گروهی از منتقدان «دونالد ترامپ» سکوت وی در برابر حمله به مسلمانان را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به توییت‌های مکرر و اظهار نظر درباره اغلب مسائل بین‌المللی شهرت دارد. وی تقریبا درباره تمام حوادث و وقایع روز جهان یک توییت جداگانه منتشر می‌کند.

زمانیکه فردی افراطی به کشوری غربی حمله تروریستی می‌کند، ترامپ بلافاصله توییتی در راستای محکوم کردن آن در حساب کاربری شخصی خود منتشر می‌کند؛ اما وی در برابر حمله یک راننده با ون به سمت نمازگزاران انگلیسی و یا به قتل رسیدن یک دختر مسلمان در ویریجینیا سکوت اختیار کرد.

سکوت منزجرکننده ترامپ دربرابر حملات تروریستی علیه مسلمانان

ترامپ باز هم حمله به مسلمانان را محکوم نکرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای، حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد فینزبری پارک شمال لندن را محکوم و اعلام کرد آماده ارائه هر کمکی به دولت انگلیس است؛ اما ترامپ هیچ پیام مستقیمی در این باره منتشر نکرد. رئیس جمهور آمریکا ترجیح داد به جای محکوم کردن حمله تروریستی شمال لندن و یا قتل تاثربرانگیز دختر نوجوان مسلمان، از توییتر برای حمله به دموکرات‌ها و تایید نامزدهای جمهوری‌خواه استفاده کند.

شوان کینگ، نویسنده و فعال سیاسی، توییت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا را در محکوم کردن حمله به نمازگزاران لندن بازنشر کرد و در توضیح آن نوشت: هیچ چیزی از جانب ترامپ منتشر نشده است. به طور کلی ترامپ اهمیت نمی‌دهد اگر یک سفیدپوست، مردم را کشته و یا مصدوم کند، به ویژه آنکه قربانیان مسلمان هم بودند.

سکوت منزجرکننده ترامپ دربرابر حملات تروریستی علیه مسلمانان

واشنگتن پست در این باره می‌نویسد: زمانیکه حمله ابتدای ماه اخیر به لاندن بریج رخ داد و حتی پیش از آنکه مقامات رسمی تروریستی بودن آن را تایید کنند، ترامپ یک توییت منتشر و این حمله تروریستی از جانب افراط گرایان را محکوم کرد.

بی‌توجهی ترامپ به این دو حادثه که در ارتباط مستقیم با مسلمانان بود، انتقادات زیادی را نسبت به رفتار تبعیض‌آمیز رئیس جمهور آمریکا در پی داشته است.

سکوت منزجرکننده ترامپ دربرابر حملات تروریستی علیه مسلمانان

چرا ترامپ حملات تروریستی علیه مسلمانان را محکوم نمی‌کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار