اصفهان؛

مراسم روز قدس در مصلای اصفهان برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مراسم روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال برای اولین بار در مصلای اصفهان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر عسگری امروز در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و رفاه حال روزه داران، تمامی مسیرهای پنج گانه راهیپمایی روز جهانی قدس در اصفهان به سمت مصلای اصفهان است.

وی اظهار کرد: این در حالیست که همه‌ساله مردم اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور در میدان امام(ره) با جمعیت‌های بی‌نظیری این مراسم را هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: اگرچه خیابان‌های منتهی به مصلای بزرگ اصفهان ظرفیت چندانی ندارند اما امسال بصورت آزمایشی و برای نخستین بار این مراسم در این مکان برگزار می شود و براساس نظرسنجی هایی که صورت خواهد گرفت محاسن و معایب آن برای مراسم های دیگر بررسی خواهد شد.

عسگری، از مردم خواست تا در روز راهپیمایی از مسیرهای تعیین شده برای شرکت در این مراسم حضور یابند.

وی همچنین با بیان اینکه مصلی گنجایشی بیشتراز 40 تا 50 هزار نفر را ندارد به مردم توصیه کرد تا برای خود پیش‌بینی زیرانداز و چتر را داشته باشند.

وی یادآور شد: این مراسم از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح از مبادی مسیرهای راهپیمایی آغاز و در ساعت 11 و 30 دقیقه در با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مصلای بزرگ اصفهان برگزار می شود.

عسگری مسیرهای پنج گانه راهپیمایی روز قدس در اصفهان را شامل مسیر شماره یک از گلستان شهدا، میدان بسیج، خیابان آزادگان، چهارراه فرایبورگ به سمت مصلی، مسیر شماره 2 مسجد حجت اکبر، خیابان شیخ صدوق، خیابان شهید نیکبخت شرقی به سمت مصلی و مسیر شماره 3 مسجدالمهدی، مرداویج، خیابان فرایبورگ به سمت مصلی عنوان کرد.

وی همچنین مسیر شماره 4 را از میدان فیض، خیابان میر به سمت مصلی و مسیر شماره 5 مسجد موسی‌بن جعفر، خیابان حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، خیابان میر به سمت مصلای بزرگ اصفهان ذکر کرد.

عسگری با بیان اینکه این روزها دشمنان در منطقه عمدتا بدنبال تضعیف جهان اسلام هستند گفت: امیدواریم با دشمن‌شناسی مردم شاهد پیروزی‌های درخشانی برای کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام در دفاع از فلسطین و احیای نمادهای آزادی قدس شریف است گفت: برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی، احقاق حق مردم مظلوم فلسطین و ترسیم پیامدهای ابتکار حضرت امام(ره) از جمله اهداف برگزاری مراسم روز جهانی قدس است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، همچنین اعلام مواضع فاخر جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان جهان، بهره‌گیری از روز قدس در گسترش نفرت و انزجار جهان علیه رژیم صهیونیستی، تأکید بر نامشروع بودن و جعلی بودن رژیم صهیونیستی و شکست داعش در منطقه از دیگر اهداف این روز برشمرد.

وی با اشاره به شرایط بوجود آمده در منطقه تصریح کرد: همه وظیفه دارند تا در خصوص حمایت استکبار، صهیونیست و حکومت وهابی سعودی از تروریست‌ها افشاگری کنند.

وی همچنین در ادامه به برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهدای هفتم تیر را در ساعت هفت و نیم همان روز در گلستان شهدای اصفهان با سخنرانی حجت‌الاسلام اژه‌ای (برادر شهید اژه‌ای) اشاره کرد.

روز جهانی قدس در آخرین جمعهٔ ماه رمضان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر قدس برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.