خیران بافقی جهت آزادی زندانیان باجرائم غیرعمد این شهرستان مبلغ 220میلیون تومان به این امر اختصاص دادند.

محمد زاده رحمانی فرمانداربافق درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: خیران بافقی جهت آزادی زندانیان باجرائم غیرعمد این شهرستان مبلغ 220میلیون تومان به این امر اختصاص دادند. 

زاده رحمانی افزود:درمجموع خیران بافقی بالغ بر 220میلیون تومان اختصاص داده اند که این مبلغ جهت آزادی 2زندانی بافقی با جرائم مالی غیرعمد هزینه می شود و بیش از 280میلیون تومان جهت آزادی این زندانیان باقی مانده است که امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در خصوص جشن گلریزان فرهنگ سازی و این امر مردمی شود خاطرنشان کرد:شرکت ها و کارخانجات باید به اهمیت مسائل فرهنگی بیشتر توجه کنندو تلاش شود تا خیران به سمت کمک به نیازمندان و زندانیان با جرائم غیرعمد سوق داده شوندو از اتلاف هزینه جهت برگزاری مراسم ها پرهیز کنند.

معاون فرهنگی اداره دادگستری استان یزد در این همایش به فراهم شدن آزادی 40نفر از زندانیان با جرائم غیرعمد در استان خبرداد و گفت:این تعداد طی چند روز آینده آزاد می شوند و تعدادی نیز در صورت عمل تعهدات داده شده توسط برخی ارگانها به آغوش خانواده باز میگردند.

محمدرضا عرشیان با اشاره به اینکه104هزار زندانی غیرعمد در طول تشکیل ستاد دیه و با کمک خیران آزاد شده وبه زندگی خود برگشته اند تصریح کرد: ستاد دیه استان یزد در طول مدت های اخیر 120زندانی را با کمک خیران مومن از بند آزاد کرده است.

وی بیان کرد:جشن گلریزان در جهت اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته وستاد دیه یک رحمت اسلامی است که طی 13سال اخیر پایه گذاری ودر این راستا فعالیت های خوبی انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره دادگستری استان یزد به تشریح جرائم عمدی و غیرعمدی پرداخت وعنوان کرد: در جرائم عمدی فرد به صورت آگاهانه مرتکب جرم می شود ولی در جرائم غیرعمد فرد به دلیل نداشتن علم و آگاهی جرمی مرتکب میشود.

عرشیان بیان داشت:باید افرادی در زمینه آگاه سازی مردم با قوانین،وارد عرصه شوند و این مشکلات را حل کنند و ظیفه تمامی مومنان کمک کردن به آنهاست وستاد دیه به عنوان هموار کردن این راه وارد عرصه شده است.

گفتنی است همایش جشن گلریزان بافق باحضور امام جمعه،معاون فرهنگی دادگستری ومعاون اداره کل زندانیان استان یزد،فرماندار و جمعی از مسوولان و خیران بافقی و ورزشکاران ،با اجرای حرکات ورزشی باستانی کاران زورخانه مالک اشتر در بافق برگزارشد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار