ساری،

افزایش آگاهی مردم، مهمترین عامل مقابله با بیماری تب کریمه کنگو

رئیس اداره دامپزشکی ساری یکی از مهمترین عوامل مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش آگاهی مردم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آروین کبیری از برگزاری ۱۰ دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک ماه اخیر در ساری خبر داد و گفت: این دوره‌ها با همکاری شبکه بهداشت و درمان و مدیریت جهاد کشاورزی، به منظور آشنایی و افزایش آگاهی افراد برگزار شد.
وی افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ضروری دانست و افزود: ارتقای سطح آگاهی آحاد جامعه و به کار گیری نکات ایمنی در بین آنان سبب کاهش بیماری‌ها می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی ساری گفت: این دوره‌های آموزشی در روستا‌های شیرین بل، نقارچی، آسیا بسر، هولا، آبمال کردخیل، گلورد، بندافروز، چورت و دو مرکز دودانگه و چهاردانگه با استفاده از توان کارشناسان بخش دولتی این اداره برگزار شد.
کبیری افزود: دامداران، دامپزشکان، کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارکنان بیمارستان و کارکنان رستوران‌ها و کبابی‌ها مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.