مدیرکل امور عشایر استان ایلام خبر داد؛

عشایر در ایام اربعین کوچ نمی کنند

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: با توجه به همزمانی فصل کوچ با ایام اربعین و برای جلوگیری از تصادفات جاده ای، 10 روز قبل و 10 روز بعد از اربعین هیچ کوچی صورت نخواهد گرفت.

جلوگیری از کوچ عشایران در ایام اربعینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:علی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام ضمن تأکید بر این که جامعه عشایر علی رغم کاهش جمعیت آن همواره در تولید نقش بسزایی دارند، گفت: یک میلیون و 400 هزار راس دام در اختیار عشایر استان است که 71 درصد جمعیت دامی استان را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: جامعه عشایر از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که با تولیدات خود به جامعه و شهروندان خدمت می کنند.

سلیمی یکی از دغدغه های عشایر ایلام را دام های مازاد عشایر دانست و گفت: این رقم در استان سالانه بیش از 230 هزار راس دام است و در این زمینه پیگیری های مناسبی انجام شده و آمادگی داریم که اگر دولت، دام مازاد استان را خریداری کند، تعاونی های عشایری نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام افزود: حدود 600 هزار رأس دام در اختیار عشایر مهمان است که غالبا از استان های همدان، کرمانشاه و لرستان هستند.

وی ضمن تأکید بر همسانی جوامع روستایی، شهری و عشایری در فرآیند توسعه ادامه داد: تمام فعالیت های امور عشایری الکترونیکی خواهد شد و این اقدام تاثیر بسزایی در بهبود نظارت ها و رضایت عشایر خواهد داشت.

انتهای پیام/ د

کوچ نکردن عشایر ها در اربعین

برچسب ها: اربعین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.