رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از پلمپ 125 واحد غیرمجاز تهیه، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد.

پلمب 125 واحد غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : این اقدام در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو انجام شده است و به افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به فک پلمب می کنند هشدار داد که با برخورد قاطع رو به رو خواهند شد.

تورج کرمیان  با اشاره به بروز بیماری خطرناک تب کریمه کنگو درشهرستان و برخی نقاط کشور گفت: در راستای مقابله با این بیماری در شهرستان کرمانشاه اقداماتی انجام شده است.

وی سمپاشی رایگان 250 هزار راس دام سبک، 15 هزار راس دام سنگین و 70 هزار مترمربع جایگاه دامی به منظور از بین بردن کنه ها را به عنوان مهمترین عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو را از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا 16 جلسه آموزشی- ترویجی پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان کرمانشاه برای گروه های در معرض خطر همچون کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، سلاخ ها ،دامداران و... برگزار گردیده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه برپایی کلاس های آموزشی برای دامداران در 7 دهستان شهرستان کرمانشاه را از دیگر اقدام صورت گرفته برشمرد و گفت: در این زمینه یک جلسه آموزشی نیز برای صاحبان رستوران ها و هتلداران برگزار و در آن بر رعایت بهداشت فردی و نحوه صحیح نگهداری و کار با فرآورده های خام دامی تاکید شد.

 کرمیان ادامه داد:  با همکاری تیم مشترک متشکل از دامپزشکی، مرکز بهداشت، اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی 125 واحد غیرمجاز شامل کبابی ها، مراکز عرضه کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده پلمب و 18 مورد به همراه تعدادی که اقدام به فک پلمب غیرقانونی کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ضمن هشدار به افرادی که به طور خودسرانه به فک پلمب واحدهای پلمب شده اقدام کرده اند، گفت: این اقدام قطعا از دید ما پنهان نمی ماند و برخورد قاطع با آنها خواهد شد .

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.