24 تیر زمان دادگاه پرونده پزشک تبریزی/آخرین وضعیت پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با تشریح آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: کیفرخواست صادر شده و 24 تیرماه زمان دادگاه این پزشک تبریزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران گفت:پرونده رسیدگی پزشک تبریزی کیفرخواست شده و وقت آن تعیین شده است.


وی افزود: ۲۴ تیرماه زمان دادگاه این پرونده است.


مظفری افزود: به علت برخی مسائل پزشک قانونی و رسیدگی به موضوع این پرونده طول کشید ولی جای اما و اگری نیست.


رئیس دادگستری استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امید است در همان روز تشکیل دادگاه رأی صادر شود.


گفتنی است:بیستم مهر ماه سال‌جاری و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد.


براساس گفته رئیس  دادگستری آذربایجان‌شرقی این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آنها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند. 

آخرین وضعیت پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز

 مظفری رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی آخرین وضعیت پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز را تشریح کرد و گفت: رای صادر شده و با برگزاری دادگاه، متهمان حکم را دریافت و در حال تجدید نظر است و همچنین تبادل لوایح انجام گرفته و پرونده آماده ارسال بوده و شنبه آینده به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت.

26 نفر در پرونده فساد مالی شهرداری مرند/ 24 تیر زمان وقت رسیدگی

مظفری رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پرونده فساد مالی در شهرداری مرند اشاره کرد و گفت: ۲۶ نفر در این رابطه شناسایی شده و بیش از ۵ میلیارد تومان وجوه حاصله بود و در حال حاضر این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه شعبه کیفری تبریز بوده و در ۲۴ تیرماه وقت رسیدگی به این پرونده مشخص شده است.

وی نتیجه رسیدگی به پرونده سازمان تجارت و صنعت و معدن را چنین بیان کرد: در این پرونده چندین پروانه و جواز تاسیس ابطال شده و تعدادی از کارکنان سازمان صنعت و معدن استان به خاطر برخی معافیت‌ها و صدور غیرمجاز و غیره دستگیر شده و پرونده در حال بررسی در شعبه بازرسی است.

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی پرونده کلاهبرداری در استان را یادآور کرد و ادامه داد: فردی با اخذ تسهیلات بانکی، ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی بدون هیچ ضامنی دریافت کرده و این فرد دستگیر شده و در حال رسیدگی به پرونده آن هستیم.

وی به پرونده بنیاد مسکن استان نیز با اختلاس ۲۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مرداد امسال زمان وقت رسیدگی به این پرونده تعیین شده است.

مظفری به احکام صادره در رابطه با پرونده محیط زیست استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای این پرونده حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و تحمل شلاق به ۱۴ نفر دستگیر شده صادر شده است.

27 تیر محاکمه 11 کلاهبردار تبریزی

مظفری رئیس دادگستری تبریز در ادامه نتایج پرونده معروف به باند تبریزی با مشارکت ۱۱ نفر که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند را مطرح کرده و گفت: این باند بیش از ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده که ۲۷ تیرماه محاکمه خواهند شد.

وی همچنین  درارتباط با پرونده دریافت رشوه توسط کارمندان امورمالیاتی تبریز نیز گفت: در این پرونده کارکنان امور مالیاتی مجموعا بیش از ۴ میلیارد تومان مبادرت به دریافت رشوه کرده بودند که ۷ نفر دستگیر شده‌اند.

مظفری ادامه داد: پرونده دیگر پرونده کلاهبرداری و خریداری عتیقه فروشی در تبریز که ۲۱ نفر در این رابطه دستگیر شده و۱۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، در حال بررسی است.

انتهای پیام/ش

 جزییات جدید از پرونده پزشک تبریزی/ پزشکی قانونی: سم موجود در غذاها از نوع سم "فسفین" بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.