راز شرکت نکردن زاکربرگ در مهمانی ترامپ چه بود؟

مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در مهمانی که ترامپ با حضور غول های فناوری برپا کرده بود شرکت نکرد.

اختلاف زاکربرگ و ترامپبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا در 19 ژوئن مراسمی را با حضور 18 تن از مدیران غول های فناوری در جهان با هدف سرعت بخشیدن به حضور واشنگتن دی سی در عرصه فناوری برگزار کرد، یکی از مهمترین حواشی این ملاقات عدم شرکت مارک زاکربرگ موسس و مالک فیس بوک بود که خبر آن بسیار زود منتشر شد.

منابع خبری که عدم حضور زاکربرگ را منعکس کرده اند می گویند: "تصمیم زوکربرگ برای رفتن به جلسه عالی با Trump مشخص نیست و سخنگوی فیس بوک حاضر به توضیح درباره این جلسه نشد و به این سوال که چرا زاکربرگ در جلسه حضور نداشته، پاسخ نداده است".

بی توجهی و بی میلی این جوان 32 ساله میلیاردر بسیار قابل توجه است و برخی گفته اند زاکربرگ به دلیل مخالفت با سیاست های ترامپ در این ملاقات شرکت نکرده است.

مالک فیس بوک در ابتدای ریاست جمهوری ترامپ و اعمال سیاست های خاص وی سخنانی در مورد مخالفت با سیاست مهاجرت و تجارت ترامپ داشته بود.

زاکربرگ همچنین در یکی از پست های خود در فیس بوک گفته بود: " صداهای ترسناکی می شنوم که خواستار ایجادفاصله با مردم هستند که مسئولان به آنها برچسب "دیگران" می زنند، آنها خواستار جلوگیری از آزادی بیان، کاهش مهاجرت، کاهش تجارت و... هستند و حتی برخی کشورهای سراسر جهان خواستار کاهش دسترسی به اینترنت نیز هستند".

در ملاقات 19 ژوئن ترامپ با موسسان و مالکان غول های فناوری جهان وی از مدیران فناوری برای مدرنیزه کردن دولت ایالات متحده درخواست کمک کرده و گفته بود کاخ سفید مایل است با استفاده از تکنیک های روز و ابزار جدید خدمات شهروندی را بهبود ببخشد.

مدیران آمازون، اپل، گوگل، مایکروسافت و دیگر شرکت های فن آوری برتر شرکت داشتند.

مسئولان کاخ سفید معتقدند که روند سازگاری واشنگتن D.C، با عصر دیجیتال، خیلی کند است و بوروکراسی فدرال در حال تضعیف با تکنولوژی قدیمی است و آنها می خواهند آژانس های فدرال استفاده از ابزار های جدید، از جمله هوش مصنوعی را  برای رفع مشکلات ناگهانی مانند هزینه های تقلب در انتخابات دولت را آغاز کنند.

اختلاف زاکربرگ و ترامپ

دیدار ترامپ با مدیران غول های فناوری

اختلاف زاکربرگ و ترامپ

 

اختلاف زاکربرگ و ترامپ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار