گونه‌های نادر جانوری استان بوشهر در خطر انقراض قرار گرفته‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به سبب شکار غیرمجاز برخی افراد سودجو گونه‌های منحصر به فرد و نادر جانوری استان بوشهر در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

گونه‌های نادر جانوری استان بوشهر در خطر انقراض قرار گرفته‌اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، حسین دلشب ظهر امروز در نشست بررسی احکام قضایی شکارچیان متخلف استان بوشهر با بیان اینکه برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز در دستور کار مردم و محیط‌بانان قرار دارد اظهار داشت: استان بوشهر دارای مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع متعددی است که این مناطق زیستگاه انواع جانواران و پرندگان کمیاب و نادر است.

وی با بیان اینکه رای قضات استان بوشهر برای ارتقا و اعتلای فرهنگ محیط زیستی است افزود: رای ن‌هایی دادگاه برای ۲ متخلف شکار و صید در استان بوشهر صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه این شکارچیان غیر مجاز تعداد قابل توجهی پرنده شکار کرده بودند تصریح کرد: این متهمان در حین شکار تعداد قابل توجهی پرنده همراه با حمل یک قبضه سلاح شکاری سوزنی که مربوط به فرد دیگری بود دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

دلشب ضمن توضیح اینکه بزهکاری این دو متخلف پس از بررسی توسط قاضی پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان، محرز و مسلم و حکم ن‌هایی برای آنان صادر شد اظهار داشت: همواره سازمان حفاظت محیط زیست بر فرهنگ سازی و اصلاح و ارتقا مثبت نگرش جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی کوشیده است و قضات نیز تمام تلاش خود را برای تسریع و تسهیل در این روند به‌کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این متخلفان به جزای نقدی و غیرنقدی محکوم شدند خاطرنشان کرد: به‌جز صدور محکومیت و پرداخت جرائم و جزای نقدی و غیر نقدی از سوی دادگاه، این متخلفان مکلفند طبق رای و به استناد قانون، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای، تصویر ۵۰ گونه پرنده در یک آلبوم تحویل اداره حفاظت محیط زیست دشتستان دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به در خطر انقراض بودن برخی از جانوران نایاب در استان بوشهر گفت: متاسفانه به سبب شکار و صیدغیر مجاز در برخی مناطق استان گونه‌های منحصر به فرد و مختص به زیستگاه‌های موجود در خطر انقراض قرار گرفته‌اند و این یک زنگ خطر مهم برای مردم با فرهنگ استان بوشهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.